RADY FREKVENCE 1: Kde reklamovat zboží, když prodejce zanikne?

24. listopadu 2015·Horoskopy·Redakce
Kde můžete reklamovat vadné zboží, pokud prodejce oznámí ukončení činnosti, odchod z ČR nebo jednoduše zkrachuje? Kdo převezme jeho závazky? S tím radí posluchačům Frekvence 1 časopis dTest.

Záznam rozhovoru

V nedávné době oznámil odchod z českého trhu řetězec hobby marketů Baumax a přitom spotřebitelům sdělil, ať reklamace uplatňují do uzavření provozoven. Co ale s věcmi, které se rozbijí později? „Prodejce odpovídá za své závazky, dokud trvají a sám existuje,“ říká Miloš Borovička, právní poradce dTestu.

Pokud prodejce informaci, kde lze reklamaci uplatnit, nesdělí správně, může od České obchodní inspekce dostat až tří milionovou pokutu. Reklamaci ani není třeba uplatňovat osobně, zákon to nevyžaduje. Stačí poslat e-mail nebo dopis, popsat vady, přiložit fotografie a vyzvat společnost, ať zákazníkovi sdělí, kam má zboží přivézt.

 

Další epizody pořadu Horoskopy

Doporučujeme