Cítíte se vyčerpaní? Máme pro vás tipy na dobití energie

Pocit, kdy se naše tělo na nic nezmůže, zná asi každý. Lidé, kteří jsou zvyklí pít kávu, to řeší jedním či dvěma šálky silného esspresa, aby si tělu dodali kofein v domnění, že je to lidově řečeno nastartuje. Jsou však mnohem účinnější metody, jak toho docílit. Informoval o tom server Huffington Post.

Žvýkání při jídle

“Nehltej!” “Pořádně to rozžvýkej!” Určitě jste takovéto pokyny ve svém mládí slyšeli od rodičů také. Žvýkání je ale doopravdy jednou z nejdůležitějších součástí trávení jídla. Pokud člověk polyká velká sousta, pak tělo spaluje při trávení daleko víc energie. Nemusíte sousto žvýkat stokrát, ale stačí třeba dvacetkrát. Tělo dostává více živin a člověk nebude mít za chvíli zase hlad.

Vypijte o jednu kávu denně méně

Energická hodnota člověka je stabilnější, pokud vypije menší množství kávy. Jestliže je člověk zvyklý pít denně tři až čtyři espressa, měl by zvolnit. Ačkoli může znít vynechání kofeinu bláznivě, v dlouhodobějším horizontu je to pro člověka velmi přínosné. Poslední kávu bychom měli navíc vypít v odpoledních hodinách, aby se nám v noci lépe spalo.

250 kroků navíc za den

Stačí to opravdu jenom toto? Ano. Pokud si totiž přidáte ke svému průměrnému počtu nachozených kroků dalších 250, posilujete tím svalstvo a způsob myšlení, jak to příště zvládnout lépe. Pro tělo je to velmi prospěšné a pro člověka to není prakticky vůbec namáhavé.

Párkrát za den se pořádně nadechněte

Buňky v těle potřebují kyslík, to je známá věc. Pokud ale člověk nedýchá správně, může to být problém. Zejména se to stává v případech, kdy jsou jedinci ve stresu. Mělké dýchání buňkám nepomáhá. Proto si kdykoli během dne udělejte čas a párkrát se zhluboka nadechněte nosem a posléze vydechněte. Pokud člověk tvrdí, že na to nemá čas, pak lže, protože to může dělat kdykoli a kdekoli, i když sedí například v práci. Zabere to pouhou minutu. Čím více člověk bude takovéto dýchání trénovat, tím více se to pro něj stane přirozené.

Dodejte tělu vlákninu

Hlavním zdrojem energie pro tělo a mozek je glukóza, která se vyskytuje v zelenině nebo luštěninách. Tyto potraviny ale obsahují rovněž i vlákninu, jež tělu zaručí pomalejší trávení, aby tělu poskytla větší množství energie.

Zkontrolujte si barvu moči

Může to znít zvláštně, ale pravda je taková, že i v tomto případě můžete ovlivnit, jak se bude chovat vaše tělo. Pokud je moč čirá až lehce nažloutlá, pak to znamená, že člověk dodržuje pitný režim. Jestliže je moč tmavší barvy, poté by měl tekutiny doplnit. V případě, že je člověk dehydratovaný, krevní tlak klesá a zvyšuje se tepová frekvence a průtok krve do mozku se zpomaluje, což může způsobit únavu.

Napište si seznam věcí, které se vám za den povedly

Tělo a především mozek si pamatuje především ty špatné věci, které se člověku staly. Je to proto, aby se chyb příště vyvaroval. Neustále vám však mozek podsouvá nejhorší možné scénáře, co všechno se může ještě pokazit. Tělo tak vylučuje stresový hormon, což není dobré. Proto si zkuste na konci dne sednout ke stolu a napsat na papír alespoň tři věci, které se vám v ten den povedly. Myslete na pozitivní věci.