Cvičení, nebo dieta? Tohle je při hubnutí důležitější!

Když přijde na hubnutí, ideální je samozřejmě přejít na zdravý životní styl, zdravě se stravovat a nezapomínat na přiměřený pohyb. Řada z nás ale nemá tak pevnou vůli, abychom něco takového dlouhodobě dokázali. U většiny lidí proto vyvstává stejná otázka: cvičit, nebo držet dietu? Přemýšlíte, co je efektivnější? Vědci znají odpověď.

Zdravý pohyb je pro lidské tělo velmi důležitý. Podle zjištění vědců však jeho vliv při shazování váhy trochu přeceňujeme. Cvičení totiž spálí mnohem méně kalorií, než si většina lidí myslí. Abychom skutečně spálili alespoň trochu významné množství tuku, museli bychom strávit pohybem hodně času.

„Abyste spálili 3500 kalorií, potřebujete nachodit 56 kilometrů. To je poměrně dost chození. Ale když se podíváte na stravování, zjistíte, že tyčinka Snickers může mít řekněme 500 kalorií. Je mnohem jednodušší přestat jíst tyčinky Snickers, než ujít každý den 8 kilometrů,“ vysvětlil Stanforth pro AOL.

Společná studie Univerzity Swansea ve Velké Británii, Cambridgeské univerzity a německé Technické univerzity v Mnichově z roku 2011 zase přišla se závěrem, že nedostatečná pohybová aktivita dětí zřejmě není hlavním faktorem nárůstu obezity mezi nezletilými. Ačkoli ovšem ke snížení tělesné hmotnosti stačí upravit svůj jídelníček, pohyb má stále řadu důležitých zdravotních benefitů.