Vynechat, či nevynechat. Jsou sacharidy škodlivé?

Většina lidí se domnívá, že pokud z diety vyřadí veškeré sacharidy, dočkají se perfektně vyrýsovaného těla. Ačkoliv při stání na váze výsledky spatří, jejich zdravotní stav a pohoda na tom už tak dobře nebudou.

Výživoví poradci po celém světě vyzývají, aby se lidé soustředili spíš na požívání vhodných a výživově bohatých sacharidů, než aby je zcela vyřadili ze svého jídelníčku.

Australský lékař Tim Crowe nedávno uvedl na své stránce, že 43,5% naší energie tvoří karbohydráty. „Bohužel většina těchto sacharidů je zpracovaná a dodává našemu tělu příliš mnoho přidaného cukru. Pouhých 6% lidí jí dostatek zeleniny,“ uvedl.

Ne všechny sacharidy jsou si rovny. Odlišné typy mají odlišné účinky. Zpracované často přicházejí s nadbytkem soli, tuku a cukru a zcela postrádají vlákninu a člověka nezasytí.

Místo toho doporučuje Crowe přejít na celozrnné sacharidy, mezi které se řadí například pohanka či quinoa, a ujistit se, že přijímáme dostatek ovoce, zeleniny a luštěnin. Ideálním řešením je pak také přijímat většinu tuku z avokáda a ořechů místo živočišných zdrojů.