Sladíte víc než je zdravé? TIPY, čím cukr nahradit a nepřijít o mlsání

Říká se mu tichý zabiják, ale v rozumné míře je zdrojem energie, bez které bychom nezvládli ani vstát z postele. Je nejen v čokoládě a sušenkách, ale také v kečupu, džemu, sladkých nápojích či jogurtech. Cukr, jehož doporučená denní dávka maximálně deset lžiček. Ruku na srdce - kolik káv a čajů denně vypijete? A pokud sladíte, nepřekračujete tohle doporučení? Když připočteme všechno, co za celý den zkonzumujeme, možná bychom se divili. Lze cukr nahradit

Všechno je nahraditelné – i cukr. Ideálně medem!

Med je přírodní sladidlo, které navíc blahodárně působí na naši imunitu a v chladných měsících pomáhá v boji s virózou. Mezi jeho další pozitivní účinky patří podpora trávení a také snižuje vysoký krevní tlak a podporuje nervový systém.

Stévie či javorový sirup

Zázračná rostlinka, která skvěle osladí nejen nápoje neobsahuje žádné kalorie, můžete si ji tedy dopřávat bez výčitek. Stejně chutnou variantou je javorový sirup, který obsahuje více jak padesát antioxidantů, vitamin B, draslík, železo, vápník a zinek.

Kokosový cukr

Vyrábí se ze zkaramelizovaného nektaru kokosových květů a má velmi nízký glykemický index. Je bohatý na vitaminy a obsahuje 14 aminokyselin. Stejně tak funguje také kokosový olej. Využít ho lze všemi směry – pro přípravu sladkých pokrmů, při dušení zeleniny, masa, zkrátka do jakéhokoliv pokrmu, protože jeho chuť není intezivně sladká.

TIP: Cukr můžete nahradit také sladkými plody. Vynikající jsou datle, fíky i strouhané jablíčko s mrkví. Skvělé jsou sušené plody, pokud tedy nejsou proslazené.

Nedostatek cukru ve stravě může vést k hypoglykémii. Jak ji poznáte?

Projevuje se pocitem únavy, nevýkonnosti a může dojít k trávicím obtížím. Pozor také na používání náhradních sladidel, která nezvyšují hladinu krevního cukru a nejsou tedy zdrojem energie.

TIP: První pomocí při únavě či malátnosti způsobené nedostatečným přísunem cukru může být sklenka slazeného nápoje či kousek čokolády.