Jak dosáhnout štěstí a pohody? Pomohou vám tyto jednoduché kroky

Zatímco někteří z nás září štěstím, jiní se budou kabonit, i kdyby jim všechno vycházelo. Míra spokojenosti a pozitivních pocitů přitom nezávisí jen na tom, aby se nám v životě děly samé pěkné věci. Existuje dokonce několik tipů, kterými můžete svůj pocit štěstí zvýšit. Jak na to? 

Usmívejte se

Mezi ty nejsnadnější způsoby, jak si zvednout náladu a cítit se lépe, patří prostý úsměv. Už jen zapojení mimických svalů do úsměvu totiž zapne v těle mechanismy, které vyplavují ty správné hormony. Dopamin pak v mozku způsobí, že se skutečně díky prostému usmívání cítíme lépe.

Spěte

Možná si říkáte, že se můžete vyspat v hrobě. Dostatek spánku je ale nesmírně důležitý ne jen pro zdraví fyzické, ale i to psychické. Abychom měli dost energie, mozek nám fungoval na plný výkon a my se mohli cítit v pohodě, musíme být zkrátka dostatečně odpočatí. Abyste zvýšili kvalitu svého spánku, nechte si hodinu před usnutím jako oddechový čas, vyhněte se hlasitým zvukům a pokud možno i světlům obrazovek.

Cvičte

Podle řady studií má pravidelný pohyb velmi pozitivní vznik na deprese, úzkosti a další nepříjemné stavy. Nemusíte přitom začít běhat maraton ani zvedat v posilovně dvojnásobek své váhy. Bohatě postačí i malá aktivita, jako poklidná procházka, vyšlápnutí schodů místo jízdy výtahem nebo protáhnutí se při pár pozicích z jógy.

Buďte vděční

Občas má každý z nás tendenci soustředit se spíš na to špatné. Na každou situaci se ale dá dívat z více stran a nejspíš i vy máte hodně, za co být vděční. Ať už jsou to blízcí lidé, zdraví, láska nebo jen pěkné počasí a vůně květin, na světě se vždycky najde něco hezkého. Uvědomit si, jaké vlastně máme ve svém životě štěstí, je pro pocit spokojenosti prakticky nezbytné.

Pozor na to, co jíte

Možná si myslíte, že klíčem k úspěchu je mučit se listovou zeleninou a klíčky, přestože je nemáte rádi, a na všechno chutné zapomenout. To ale není tak docela pravda. Pokud máte chuť, klidně si zahřešte. Nezapomínejte ale na to, co vaše tělo potřebuje, a snažte se dodat mu i co nejvíce zdravé stravy.

Díky stravě se toho dá změnit opravdu hodně. Například libové maso, drůbež, luštěniny nebo mléčné výrobky jsou bohaté na proteiny. Budete se po nich proto cítit lépe, budete mít více energie a budete se snáze soustředit. Naopak smažené jídlo nebo hladovění vám způsobí spíš emocionální propady.

Buďte milí

Studie vědců ukazují, že dobré skutky a milé chování vůči ostatním lidem ve skutečnosti velmi pomáhá tomu, abychom se cítili dobře. Pokud tedy někomu pomůžete, věnujete mu upřímný úsměv nebo mu vyseknete kompliment, budete se cítit zase o něco lépe.

Zbavujte se zbytečností

Na to, jak se cítíme, má velký vliv i naše životní prostředí. Pokud je vaše domácnost neudržovaná, špinavá a plná věcí, budete se v ní automaticky cítit o něco hůře. Nejlepší je proto nastavit si rituál, během kterého se pravidelně zbavíte věcí, které už nepotřebujete. Můžete to rovnou spojit i s konáním dobrých skutků a ty, které ještě dobře poslouží, třeba věnovat na charitu.