Nejezte je, nezhubnete. 5 největších mýtů o sacharidech

Sacharidy nejsou pro naše tělo takovými nepřáteli, jak je nám často sdělováno, a už vůbec neplatí, že pokud chceme zhubnout, musíme cukry zcela vynechal. Je to jen jeden z mýtů, které jsou obecně šířené. Jaké jsou ty další?

Dodávají energii nejen svalům, ale také nervovému systému a ostatním orgánům. Samozřejmě je zaptřebí si ze široké škály sacharidů vybrat ty, které našemu tělu prospějí. “Zejména jde o rovnováhu. V naší stravě nesmí chybět ani tuky, ani bílkoviny, ani sacharidy. Správné hubnutí je pouze nalezení rovnováhy v životě každého z nás,” prozradila fitness nadšenkyně a výživová poradkyně Stefanie Mendez v nedávném článku pro magazín Womenshealth. Jaké jsou podle ní nejrozšířenější mýty?

Po všech cukrech přiberete na váze

Pravdou je, že pokud omezíte příjem cukrů, můžete zhubnout. Ve skutečnosti však neztratíte hmotnost, ale vodu, kterou tělo obsahuje. Dlouhodobá eliminace cukrů nemusí být pro všechny vhodným řešením. Problémem mnohých, kteří nejsou se svým tělem spokojeni, je, že si neumí vybrat ty dobré cukry a kombinovat je s dalšími živinami.

Těstoviny a chléb jsou peklo

Opět jde o to, jaký chléb a jaké těstoviny pozřeme během diety. Kdykoliv máte možnost volby, volte celozrnnou variantu. Má více vlákniny, která vás zasytí na delší dobu. Zcela vyloučit pečivo a těstoviny z jídelníčku nemusíte.

Všechny cukry mají stejné složení

Odborníci na výživu hovoří jasně. Cukry ze sladkostí se rozkládají na cukr pomalejší a rychlejší podle toho, jaké množství vlákniny obsahují. Klíčové je opět vybrat si vhodný zdroj sacharidů. Místo sušenky tak sáhněte po čerstvém ovoci, které vám zajistí správnou hladinu cukru v krvi.

Cukry vedou k nadýmání

U některých jedinců může nadměrné množství cukru způsobit poruchy trávení, či dokonce plynatost. Je to však výjimka, ne pravidlo. Pokud trpíte častým, opakovaným nadýmáním, může se jednat o alergii na potraviny či netoleranci.

Nízkosacharidové diety jsou nejzdravější

Pokud nahradíte cukry dvojitou dávkou tuků, rozhodně se nejedná o zdravější řešení při hubnutí. Energii ostatně získáváme z cukrů. Pokud se jim budeme zcela vyhýbat, můžou se dostavit i mdloby, způsobené nízkou hladinou cukru v krvi. Dobré cukry obsahují řadu vitamínů a živin, mezi nimiž nalezneme vitamín B, železo a další.