Vyhledávání
Stanice technické kontroly: konec podvádění! Co už na STK neprojde
Ze silnic brzy zmizí vraky, které ohrožují bezpečnost dopravy. V roce 2015 způsobily vozy s technickými závadami několik set dopravních nehod! S tím je konec.
Pravidla pro STK se zpřísní tak, abychom už na silnicích nepotkávali vraky s protekčně udělenými červenými nálepkami. V průběhu loňského roku způsobili řidiči těchto aut téměř 500 nehod.
Odborníci odhadují, že na našich silnicích nemá co dělat 10 – 15 procent z celkového počtu 1,5 milionu vozidel starších 12 let.
Není tajemstvím, že STKáčkem procházela auta jen díky známostem a úplatkům. Řidiči se domlouvali i prostřednictvím Facebooku, kde jsou technici na STK vstřícní.
Dnes hrozí pracovníkům STK pokuta ve výši až půl milionu korun. Navíc odhalený technik může být postaven mimo výkon práce až na 5 let. S takovým černým puntíkem se jen těžko může následně vrátit do praxe.
Novinky na STK
Pokud máte na autě tažné zařízení, musí dojít ke kontrolnímu měření na tažném vozidle i přívěsu. Nová je také kontrola průchodnosti světla předních a předních bočních skel.
Pozor na pneumatiky
Před návštěvou STK si raději nechte zkontrolovat technický stav vozu. Pozor na drobnosti, jako třeba špatně nahuštěné pneumatiky nebo pneumatiky jiných rozměrů, nefunkční kontrolky nebo zašlé světlomety a osvětlení SPZ. Na STK dorazte se sundanými puklicemi a vyklizeným zavazadlovým prostorem.
Co musí na STK vyfotit
Vás u auta rozhodně ne. Ale určitě by měli vyfotit výrobní štítek, číslo VIN, počítadlo počtu ujetých km, přednoční a nadoboční pohled. Zaznamenává se i barva vozu a jeho registrační značka.
Policie může, ale nechce
Policie má zkušenost s tím, že na silnici zastaví vrak. V takovou chvíli má pravomoc poslat podezřelé vozidlo na STK. Jenže v případě, že se podezření na špatný technický stav nepotvrdí, musí prohlídku zaplatit Ministerstvo vnitra. A do toho se příslušníkům moc nechtělo.
Nová pravidla pro STK teď mohou situaci na silnicích zlepšit. Poctivým řidičům přejeme spoustu kilometrů bez nehod!