Trápí vás chronické bolesti? Vyzkoušejte jinou polohu při spaní

Kvalitní spánek je pro naše zdraví velmi důležitý. Nezáleží však jen na jeho délce a typu matrace, ale i na poloze, ve které je naše tělo. Pokud například trpíte chronickými bolestmi, můžete si nevhodně zvolenou polohou hodně uškodit! Vyzkoušejte tyto pozice a možná vám brzy bude lépe.

Pokud člověk usne v nevhodné poloze, může toho po probuzení pěkně litovat. Tělo je rozbolavělé a zkroucené a odmítá pracovat tak, jak bychom potřebovali. Nevhodná spánková poloha totiž může způsobit špatné prokrvení některých částí těla a svalové křeče. Řada z nás navíc nějaké chronické bolesti již má. Ty se pak mohou ještě zhoršit. Když ale naopak tělo ke spánku uložíte správně, mohou vás tyto bolesti trápit podstatně méně.

Pálení žáhy a refluxní choroba jícnu

Každý odborník vám řekne, že byste neměli jíst dvě až tři hodiny před spaním, zejména ne těžká jídla. Pokud ale není zbytí, zkuste zvýšit polohu hlavy tím, že si vezmete více polštářů. Jícen se k žaludku stáčí zleva. Pokud vás trápí refluxe kyselin, zkuste proto spát na pravé straně. Tak může zažívací trakt lépe fungovat a ráno vám nebude zbytečně zle.

Bolest zad

Lehněte si na bok a podepřete nohy. Tím, že si dáte například polštář mezi kolena, se narovná poloha páteře. Nohy ideálně mírně pokrčte a, abyste zajistili podporu svým pažím, obejměte polštář. Můžete přidat i polštář navíc pod hlavu, abyste měli rovně krční páteř. Záda by měla být vyrovnaná a přirozeně zakřivená.

Bolavá čelist

Ať už jde o zuby nebo o svalové napětí kvůli úzkostem a stresu, bolavá čelist může pěkně znepříjemnit spánek. Lehněte si na záda tak, aby čelist zapadla díky gravitaci do své přirozené polohy. Svaly se uvolní a napětí nebude tak nepříjemné.

Ztuhlý krk

Pokud máte sedavé zaměstnání nebo vás trápí vysoká míra stresu, může být ztuhlý a bolavý krk váš případ. Obecně platí, že příliš mnoho nebo příliš málo polštářů je v této situaci cesta do pekel. Měli byste dbát hlavně o to, aby vaše krční páteř byla v rovné a pohodlné poloze vůči zádům. Ideální je spát na zádech.

Bolest boků a kyčlí

Burzitida trápí až 15 % dospělé populace. Po celém dni na nohou potřebují kyčle hlavně odpočinek. Při ležení na boku se jim však kýženého uvolnění nedostane, protože nejsou v přirozené klidové poloze. Pokud zvolíte spánek na zádech, kyčle, boky a nohy se uvolní a nebudou tolik bolet.