Tyto potraviny se tváří dietně, skutečnost je ale jiná! Které to jsou?

V extrémně teplém počasí to přímo láká k tomu, abychom se vyvalovali někde na pláži nebo alespoň u bazénu. Ne každý je ovšem se svým tělem natolik spokojen, aby se bez starostí ukázal na veřejnosti v plavkách. Pokud hubnete, možná i vy často saháte po těchto potravinách, které se na první pohled zdají jako vhodná volba. Mohou ale být pěkně záludné!

A na co si tedy dát pozor? Jedním z nenápadných viníků mohou být lehké rýžové chlebíčky. Mají často obal, který vám ihned vnukne myšlenku, že tohle přece musí být to nejdietnější jídlo na světě. Jenomže ne tak docela. Rýžové chlebíčky jsou bohaté na sacharidy, což pro hubnutí není úplně ideální. Navíc vás příliš nezasytí a vy budete mít velmi brzy opět hlad.

Abyste tomu předešli, něčím si je chutně obložte. Namažte je pomazánkou, nakrájejte si na ně rajče nebo jinou zeleninu nebo si k nim dejte šunku či sýr. Nasytí vás tak o něco více. Ideální je také dát si je po fyzickém tréninku, kdy tělo sacharidy ocení mnohem víc, než když je v klidu.

Podobně zrádné je i celozrnné pečivo. Mezi rozšířené mýty patří, že byste při hubnutí měli bílé pečivo nahradit tím celozrnným. Takhle jednoduše to ale nefunguje. I když je celozrnné pečivo o něco zdravější, pořád byste měli jeho množství při snižování váhy eliminovat. Samo o sobě rozhodně nezpůsobí žádný úbytek na váze.

A pak je tu ještě kapitola těch potravin, které obsahují spoustu utajeného cukru. Vyvarovat byste se proto měli sušeného ovoce, doslazovaných ovocných šťáv, ochucených jogurtů, müsli tyčinek i dresingů a zálivek do salátů.

Co si naopak můžete dopřát prakticky v jakékoli míře? Skvělými potravinami při hubnutí jsou na příkald borůvky, avokáda, hořká čokoláda, ořechy, brokolice, losos, olivový olej a zelenina obecně. Ideální je zcela vyřadit různé přílohy a k masu si třeba dát prostě jen vhodně upravenou zeleninu podle toho, co máte rádi. Dobrou chuť!