Výživová expertka boří mýty o hubnutí. Po těstovinách v deset večer tlustí nebudete!

Odbornice na výživu Leanne Ward (28) z australského Brisbane se rozhodla bojovat proti obvyklým mýtům spojeným s hubnutím. Rázně tak demonstruje, že kvůli porci těstovin v deset večer tlustí nebudete, ale kvůli jiným věcem, o kterých ani nevíte, možná ano.

Pro  Leanne Ward je zdravý životní styl vášní. Díky svým znalostem si na něm dokonce vybudovala kariéru a pomáhá ostatním lidem se shazováním nadváhy či nabytím správné kondice. Pro mladou ženu je však důležité zdůraznit, že zdravý životní styl není zdaleka tolik o odříkání, jak si někdy můžeme myslet. Mnohem více jde o správné volby.

Leanne své tipy sdílí na sociální síti Instagram. Právě tam ji sleduje přes 211 tisíc lidí z celého světa. Leanne upozorňuje, že když budeme naše těla mořit hlady, nijak jim neprospějeme. Cestou k lepší kondici je naopak poskytnout jim dostatek pohybu a správných živin.

SERIOUSLY! So many of my clients restrict carbs at night as they think they will make them gain weight ‼️ They won't… as long as the carbs/meals you consume are within your energy budget. Ie… any macronutrients (carbs, fat & protein) will make you gain weight if you're eating in surplus (too much food for your body's needs). As long as the calories you're consuming at night are within your body's required amounts, you will not gain weight. . . Simple as that ??Doesn't matter if it's carbs, fat, protein or a mix of all of them… your body simply won't gain weight at night unless you're eating above your requirements ? My top tip is to space your carbohydrate intake around your training, your body responds best & uptakes carbs easiest straight after an exercise session. I eat 150g of rice at dinner most nights after my workout… I also have carbs the morning after training & just before my training sessions ?? I haven't gained any weight as my body needs these carbs to recover & fuel my body ?Thanks @sarah.j.murphy @mybetter_self for the inspo for this post ?Ask me questions below ???? Tag a friend you think this will help ???? . . . . . . . #thefitnessdietitian #macros #healthytips #cleaneating #portiondistortion #healthyrecipe #fitfood #carbs #bbg #mealplan #cleaneating #toptips #eatthisnotthat #bbg #portiondistortion #caloriecounting #healthyfood #weekend #weightloss #eatinghealthy #sunday #healthyoptions #iifym #mealprep #weightlossmotivation #foodprep #choosesmart #slimmingworld #cleaneats

A post shared by Leanne Ward ?Here To Inspire (@the_fitness_dietitian) on

“Kvůli jezení sacharidů po páté večer neztloustnete! 5 večer, 500 kalorií. 10 večer, pořád 500 kalorií,” píše například v jednom ze svých příspěvků. V jiném zase porovnává fotografii zmrzliny s fotkou misky salátu. “Kvůli jedné zmrzlině nebudete tlustí. Kvůli jednomu salátu nebudete zdraví,” píše, aby ukázala, že záleží hlavně na drobných volbách, které obvykle činíme.

V jiném příspěvku zase srovnává maličký kousek buchty s talířem plným ovoce. “Počítá se vůbec ten maličký kousek buchty? 1 maličkatý kus sladké buchty – 164 kalorií, talíř zaskládaný ovocem – 158 kalorií,” uvádí Leanne. V jiném postu zase dokazuje, že i u zdravého jídla může člověk snadno sáhnout vedle. Vedle sebe umístila fotografie dvou téměř identických porcí, obě plné zdravého a výživného jídla. Na jedné však hrst bílých hroznů nahradila rozinkami.

Tento zdánlivě malý detail však způsobil velký rozdíl. “Zdravé versus zdravé. 260 kalorií versus 510 kalorií,” uvádí expertka. “Ani jedna porce není správná nebo špatná, záleží ale na tom, čeho chcete dosáhnout. Většina mých klientů chce shodit váhu nebo si udržet zdravý životní styl, proto si myslím, že je důležité porozumět velikosti a obsahu svých porcí,” dodává.

Galerie