Česká pošta je pod palbou kritiky: Propaguje prý množení koček

Pokud se Česká pošta dostane do kontroverze, je to většinou kvůli nedoručenému balíku, nebo dlouhým frontám. Tentokrát se do firmy pustili ochránci zvířat, který tvrdí, že pošta podporuje množení koček.

Na novém reklamním plakátu je totiž slogan Jupí, Micka už má koťátka! Organizace a útulky na tuto reklamu reagovaly skrze příspěvky na facebookovém profilu. Vadí jim, že zatímco útulky jsou přeplněné a v televizi je jedna reportáž o množírně za druhou, Česká pošta tento fenomén využívá pro reklamu a nabádá tak k neopatrnému chovu koťat.

Jedna z uživatelek napsala na profil Pošty: „Strašná reklama! Asi jste nikdy nebyli v útulku a nikdy neřešili zubožená koťata.”

Jupí, Micka má koťátka!Ani jsme tomu nemohli uvěřit, když jsme tuto reklamu České pošty viděli.A co bude s těmi…

Zveřejnil(a) Kočky SOS Hodonín dne Sobota 21. červenec 2018

“Píšu vám v zastoupení skupiny Můj život s kočkou (34 300 členů) a spolku Fineliner,z.s. – tedy organizací, které se již několik let aktivně zasazují o zlepšení situace koček v České republice, převážně koček bezprizorních, opuštěných, trpících na ulici či čekajících v útulcích. Důvodem je žádost o okamžité stažení jednoho z Vašich reklamních poutačů, který propaguje nekontrolované množení koček. Nejúčinnější zbraní proti týrání zvířat se ukázala osvěta a rozšiřování obzorů běžné populace. Bohužel reklamní kampaň České pošty, která propaguje nekontrolované množení koček, nás velice zneklidnila. Je v přímém rozporu s tím, co v České republice léta prosazujeme.
Žádáme proto jeho okamžité stažení z distribuce. Důvody jsou následující: Podle dat EU se každý rok ocitne bez domova kolem 1,5 procenta mazlíčků, kteří původně žili v domácnostech. V případě Česka, kde lidé chovají asi 1,9 milionu koček, tedy na ulici živoří více než 28,5 tisíce zubožených zvířat. Pokud nejsou domácí kočky vykastrované, množí se doslova geometrickou řadou. Nehledě na to, že si mezi sebou předávají nejrůznější nemoci,” stojí v otevřeném dopise.

Zástupci České pošty reagovali následovně: „Chápeme, že se spolek snaží upozornit na problém, o kterém se v České republice v mainstreamové debatě příliš nemluví. Za Českou poštu jsme rádi, že jsme již v minulosti mohli přispět ke zviditelnění aktivit spolku, například distribucí kalendáře spolku,“ uvedl tiskový mluvčí Matyáš Vitík.

„Tato služba České pošty je určena pro zasílání pohledů s vlastní fotografií, naši zákazníci ji tedy nejčastěji využívají při důležitých životních událostech, jako jsou svatby, zásnubní cesty, narozeniny či oznámení narození dětí. Komerční komunikace pracuje se symboly. Se symboly událostí, emocí, činností a podobně. Také my v této kampani pracujeme se symbolem. A zde je symbolem šťastné události v rodině narození koťátek,“ dodal vedoucí marketingu ČP Aleš Eder pro server iDnes.cz