Po zákazu kontroverzní reklamy vyšle Iceland do ulic robotického orangutana

16. listopadu 2018·Zprávy·Barbora Pisingerová

Zdroj: Youtube /
Iceland Foods

Britský řetězec supermarketů Iceland vyšle do ulic londýnských měst robotického orangutana, který má upozorňovat na dopad produkce palmového oleje na životní prostředí místo vánoční reklamy zakázané kvůli porušení pravidel týkajících se politické reklamy. Ve spotu, jehož zákaz v Británii vzbudil polemiku, se do dětského pokoje dostane mládě orangutana, které přišlo a matku a domov při kácení pralesů kvůli zakládání nových plantáží palmy olejné. Píše o tom britský deník The Guardian.

Icelandu se kvůli zákazu klipu zastal například ministr životního prostředí Michael Gove a také řada celebrit, včetně herečky Anny Frielové, českým divákům známé ze snímku Juraje Jakubiska Bathory.

Petici na internetu proti zákazu podepsalo již téměř milion lidí. Na facebooku, na který se nevztahují britská reklamní pravidla, má klip asi 15 milionů zhlédnutí.

Společnost, která působí i v Česku, ale někteří zároveň obviňují, že reklamu natočila kontroverzně záměrně a možná s jejím zákazem počítala, což je podle The Guardian oblíbená taktika reklamních stratégů vzhledem k očekávané následné publicitě.

Iceland to ale popřel s tím, že si již zarezervoval reklamní prostor v médiích za 500 tisíc liber (14,5 milionu korun). “To ale není na tak velkou maloobchodní společnost významná částka,” upozornil deník.

Icelandu nicméně podle něj nelze upřít, že už dříve se jako první větší řetězec supermarketů v Británii zavázal odstranit palmový olej z veškerých potravin vlastní značky.

Realisticky vypadajícího orangutana v životní velikosti, který se ovládá na dálku, pro Iceland vyrobil tým, který pracoval na filmech a seriálech jako Doctor Who a Sherlock.

Zprávy - další články

Doporučujeme