Kuriózní ztráty a nálezy. Cestující v MHD nechali spící dítě, krajtu nebo protézu

Cestující v pražské MHD zapomněli v loňském roce téměř 6500 předmětů, mimo jiné mládě krajty či zubní protézu. Ztratilo se také spící dítě a dvaaosmdesátiletý cestující. ČTK to sdělila mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) Aneta Řehková. Počty ztrát rok od roku rostou, loni jich bylo o 852 více než v roce 2016.

Mimo zmíněných kuriozit našli loni zaměstnanci dopravního podniku ve vozech MHD například radiátor, kočičí stelivo, vrtačku, stativ, rošt od sporáku, rybářskou stoličku, sazenice rajčat či ježka. Svým majitelům chyběly také kytara, housle či ukulele. Mezi ztracenými tiskopisy byly daňové přiznání, vysvědčení nebo notářský spis. „Mezi neobvyklé ztráty v MHD patří i zdravotní pomůcky jako berle, zubní protéza, glukometr, krokoměr, naslouchátko a ortéza,“ doplnila Řehková.

Dopravní podnik evidoval loni 6453 ztracených věcí, z nichž 2243 vrátil majitelům. Kromě toho se v dopravních prostředcích našlo 1019 různých osobních dokladů, které se do celkového počtu ztrát nezapočítávají.

„Cestující loni zapomněli ve vozech MHD řadu cenných i zajímavých věcí, o ty hodnotnější zpravidla projevují jejich majitelé vyšší zájem. Všechny nevyzvednuté ztráty a nálezy se sváží do kanceláře Ztrát a nálezů v ulici Karolíny Světlé 5 na Praze 1,“ uvedla Petra Tölgyesiová z oddělení telefonické informace DPP.

Kancelář ztrát zřizuje pražský magistrát, putují do ní i ztracená zavazadla z letiště. „Nejvíce se však ztrácejí věci v dopravních prostředcích MHD, ve vlacích a linkových autobusech,“ uvedl tiskový mluvčí magistrátu Vít Hofman. Počet nálezů se v hlavním městě každoročně zvyšuje zhruba o 500. Loni se do kanceláře dostalo 7135 ztracených věcí, zhruba 25 procent věcí si lidé vyzvednou, dodal Hofman.

Pokud cestující v autobuse či tramvaji něco zapomenou, mohou podle Řehkové volat na informační linku 296 191 817. „Pracovník linky se spojí s dispečerským pracovištěm, které informuje řidiče konkrétní linky. Pokud je věc dohledána, cestujícímu je sděleno, kdy a kde si může ztracenou věc vyzvednout,“ uvedla. Pokud cestující ztracenou věc nalezne, je nejlepší odevzdat předmět řidiči autobusu či tramvaje, popřípadě v metru dozorčímu stanice, či v podatelně DPP, dodala mluvčí.

Zdroj: ČTK