Mandát k jednání o dálničním mýtném jsem si vzal sám, řekl Faltýnek

“Nikdy jsem neřekl, že jsem měl mandát od koaliční rady nebo dopravní koaliční rady. Já jsem si ho sám vzal,” uvedl Faltýnek, v jehož obydlích před týdnem zasahovali policisté. Byli i v sídlech Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a společnosti Kapsch, která dosud mýtný systém pro stát provozuje.

“Policie dělá svoji práci a já jsem jí poskytl maximální součinnost. Jsem připraven tak postupovat i nadále,” poznamenal k tomu Faltýnek.

Zhruba před čtyřmi lety podle něho hrozilo i to, že stát teoreticky přestane vybírat mýto a přijde zhruba o deset miliard korun ročně. “Faltýnek s týmem pana ministra dopravy v roce 2016 spoluvyjednal slevu jenom 28 procent s tehdejším provozovatelem, jenom 1,5 miliardy za tři roky,” uvedl místopředseda ANO. Pochvalně se pak vyjádřil o Ťokovi, který, jak podotkl, vybral vítěze tendru na nového provozovatele mýtného systému, a stát tím ušetří proti dosavadnímu období 15 miliard korun v příštích deseti letech.

Ohledně své komunikace s antimonopolním úřadem Faltýnek řekl, že byla v souladu se zákonem, když poslanec může žádat úřady o vysvětlení. Policisté na úřadu zasahovali kvůli údajnému ovlivňování přezkumu veřejné zakázky na systém elektronického mýta.

V tendru na nového provozovatele mýta po roce 2019 zvítězilo konsorcium CzechToll/SkyToll. Kapsch výsledky tendru napadl, ÚOHS nejdříve loni v květnu výběr vítěze tendru zrušil, v září ale platnost smlouvy potvrdil. Kapsch se obrátil na soud.