Mastercard zavádí zvukovou znělku, placení kartou bude s melodií

Společnost Mastercard zavádí zvukovou znělku, takže placení její kartou bude doprovázeno charakteristickou melodií. Znělka najde uplatnění také jako zvukové logo, vyzváněcí tón či čekací melodie telefonních ústředen. Firma při vytváření své zvukové identity spolupracovala s řadou hudebníků, umělců a agentur, včetně Mikea Shinody z populární hudební skupiny Linkin Park, uvedla Mastercard v tiskové zprávě.

“Vytkli jsme si úkol vytvořit melodii Mastercard, která bude pro firmu typická, bude ji autenticky vystihovat a zároveň bude použitelná všude na světě a v libovolném hudebním žánru,” uvedl generální ředitel Mastercard pro ČR, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.

Podle firmy si lze snadno zapamatovatelnou melodii jednoduše přizpůsobit různým hudebním žánrům i kulturám. Základ znělky potvrzující placení kartou bude globálně stejný. Používáním různých nástrojů, interpretací či temp lze znělku zahrát v rozličných stylech, od operního podání přes filmový soundtrack až po hravou variantu, a to včetně regionálních variací, dodala společnost.

V České republice bylo ke konci minulého roku podle Sdružení pro bankovní karty vydáno přes 11,8 milionu platebních karet, z nichž bylo více než 11 milionů bezkontaktních.