Nejvíce Čechů našlo lepší práci díky osobním kontaktům

5. července 2019·Zprávy·Karolína Stránská

Ilustrační foto.

Na 22 procent českých zaměstnanců, kteří v uplynulém roce změnili práci, si nejčastěji hledalo nabídky zaměstnání na pracovních portálech. Nejvíce lidí však našlo nového zaměstnavatele na základě osobních kontaktů a doporučení.

Vyplývá to z výsledků průzkumu zaměstnaneckých preferencí personálně poradenské společnosti Randstad, kterého se v ČR zúčastnilo 4778 respondentů.

Téměř každý (konkrétně 93 procent) si reputaci svého potenciálního zaměstnavatele ověřuje, nejčastěji na pracovních portálech (60 procent) nebo firemních webových stránkách (59 procent). Třetím nejdůležitějším zdrojem jsou názory známých a kamarádů (54 procent).

I když jsou pracovní portály mezi kandidáty stále nejpopulárnější (při hledání práce je v loňském roce využilo 64 procent), tak jejich význam a hlavně efektivita slábne. Novou práci si díky nim našlo jen 35 procent respondentů. Efektivita naopak výrazně posiluje v případě hledání práce pomocí osobních kontaktů a doporučení. To při hledání práce v loňském roce využilo 53 procent dotázaných. Nového zaměstnavatele tímto způsobem loni našlo 38 procent kandidátů, vyplývá dále z průzkumu.

Významnou roli při hledání práce dále hrají firemní kariérní stránky, úřady práce, sociální síť Facebook a náboroví pracovníci. Facebook a další sociální sítě přitom obecně dnes neslouží jen při hledání práce, ale také při ověřování informací o potenciálním zaměstnavateli. Před odesláním žádosti o zaměstnání si tímto způsobem zaměstnavatele prověřují až dvě třetiny respondentů.

“Osobní kontakty a doporučení jsou stále efektivnější mimo jiné díky motivaci, která je s tím spojená. Zaměstnavatelé totiž velmi často vyplácí zaměstnancům, kteří přivedou nového kolegu, nemalý bonus. Ten se podle pozice a oboru může pohybovat od nízkých tisíců korun až do desetitisícových položek,” uvedla marketingová manažerka české pobočky Randstadu Alžběta Honsová.

Zprávy - další články

Doporučujeme