Nominace na Ceny Anděl Coca-Cola 2019 vede Vladimír Mišík

22. ledna 2020·Zprávy·Karolína Stránská

Slavnostní ceremoniál Cen České hudební akademie se bude konat 31. března 2020 v nové pražské hale O2 universum a v přímém přenosu jej nabídne ČT1. Jejich favoritem je Vladimír Mišík, který s albem Jednou tě potkám získal šest nominací. Večerem diváky provede Ewa Farna.

První kolo hlasování České hudební akademie skončilo v pondělí 20. ledna. „Celkově v něm pod dohledem
notáře v patnácti kategoriích hlasovalo 351 akademiků,“ upřesnila ředitelka ČNS IFPI Petra Žikovská. Českou
hudební akademii tvoří odborníci z celého spektra hudební branže z řad novinářů, dramaturgů, pořadatelů
koncertů i samotných muzikantů, dosavadních držitelů Anděla.

Favoritem cen se stal Vladimír Mišík, který je už od roku 1993 členem andělské Síně slávy. Akademiky zaujal
deskou Jednou tě potkám, kterou natočil v produkci Petra Ostrouchova. V prestižní kategorii Album roku proti
ní stojí Chinaski s první nahrávkou v nové sestavě, které dali jméno 11 a předloňský objev Andělů Mirai s druhou
vydanou deskou Arigató. Vladimír Mišík se s albem a singlem Jednou bude ucházet o vítězství v kategoriích
Skladba roku, Sólový interpret roku, Videoklip roku a hned dvou žánrových kategoriích Folk a Rock.

Tři nominace získal za svou desku Září hudební kolektiv Zvíře jménem podzim, po dvou nominacích mají Mirai s
albem Arigató, Vypsaná fixa a jejich Kvalita a Berenika Kohoutová s deskou Holka roku nebo Beata Hlavenková
se sólovkou Sně. Do výběru akademiků se posmrtně dostal i Karel Gott se svým posledním duetem s dcerou
Charlotte Ellou Srdce nehasnou autorů Richarda Krajča a Petra Harazina.

„Nominace ve všech kategoriích ukazují, že podobně jako ve světě se i u nás kvalitní pop stále častěji protíná
a vzájemně ovlivňuje s dříve okrajovými žánry. Nominace jsou opět velice pestré a upozorňují na řadu skvělých
desek, které tu v uplynulém roce vznikly. Potvrzuje se, že rozhodnutí vrátit předávání žánrových cen do hlavního
ceremoniálu, které jsme udělali před třemi roky, bylo správné,“ podotýká předseda České hudební akademie
Honza Vedral.

Radu České hudební akademie, která na podobu a pravidla Andělů dohlíží, krom něj letos tvoří
zpěvák a člen andělské Síně slávy Michal Prokop, publicista Josef Vlček, ředitelka ČNS IFPI Petra Žikovská
a producentka Cen Anděl Lucka Hájková.

Mezi novinky letošních Andělů patří zavedení nové kategorie pro Slovenské album roku, v němž jsou nominovaní
Marián Čekovský, Sima Martausová a skupina Nocadeň. A díky partnerství se společností Coca-Cola také
zřízení nové ceny, o jejímž vítězi rozhodnou hlasováním na internetu přímo hudební příznivci.

„Přinášíme do Cen Anděl novou samostatnou cenu „Coca-Cola cena fanoušků”, která nezná hranice žánrů a zapojit se do ní může každý. Na českém trhu bude dostupná limitovaná edice nápoje Coca-Cola s etiketou věnovanou právě
Andělům a výzvou k hlasování,“ přibližuje senior brand manager společnosti Coca-Cola Pawel Ozierski.

„Jména vystupujících na samotném andělském ceremoniálu zatím nebudeme zveřejňovat. Veškerá pozornost
teď patří nominovaným. Slíbit ale můžeme opět průřez hudebním děním loňského roku a zajímavá hudební
spojení,“ říká k programu chystaného galavečera jeho producentka Lucka Hájková. „Nicméně s radostí můžeme
oznámit jméno moderátorky, kterou letos bude Ewa Farna,“ dodává L. Hájková. Populární zpěvačka si už tuto
roli vyzkoušela před devíti lety.

Ceny Anděl uděluje každoročně od roku 1991 hudební akademie, která je složena z hudebních odborníků –
kritiků, producentů a další ch osobností české hudební scény. Od roku 1995 se realizují pod záš titou ČNS IFPI
a od roku 1997 je symbolizuje soška Anděla se šalmají od sochaře Jaroslava Róny.

Galavečer hudebních Cen Anděl Coca-Cola 2019 je letos nově otevřen i veřejnosti. Lístky za 990 korun jsou
v předprodeji v síti Ticketmaster.

Titulárním partnerem je Coca-Cola, hlavním mediálním partnerem Evropa 2. Ta v rámci spolupráce znovu
podpoří výherce Anděla v kategorii Objev, v níž jsou letos nominováni Bert & Friends, Bára Zmeková a Zvíře
jménem podzim, a to kampaní v hodnotě půl milionu korun.

Zprávy - další články

Doporučujeme