Stop imigrantům a Drahošovi, hlásá inzerát. Nikdo z nás tady vlny imigrantů nechce, reaguje Zemanův soupeř

Spolek Přátelé Miloše Zemana zveřejnil v některých denících inzerát, který podporuje současného prezidenta a útočí na jeho protikandidáta ve volbách Jiřího Drahoše. Spojuje ho s podporou migrace. Zadavatelem je firma Euro - Agency, která podle Zemanova transparentního účtu před prvním kolem voleb zaplatila 1,8 milionu Kč právě za inzerci v denním tisku. Kontroverzní inzerát na podporu Zemana se v tisku objevil i před pěti lety, kdy útočil na protikandidáta Karla Schwarzenberga.

Současný inzerát hlásá “Stop imigrantům a Drahošovi. Tato země je naše!” a nabádá k volbě Zemana. Objevil se v Deníku a Právu. Deník k tomu má na titulní straně i reakci Jiřího Drahoše: “Přesně tento typ lží a dezinformací jsem očekával. Je to obyčejná pomluva. Souhlasím pouze s částí Stop imigrantům. Nikdo z nás tady vlny imigrantů nechce,” řekl Drahoš. V komentáři pak ředitel redakcí Deníku Roman Gallo inzerát kritizuje a označil ho za “hradní faul”. Zeman podle něj zná odmítavý postoj Drahoše k uprchlickým kvótám.

Řada záměrně nepravdivých informacích o obou kandidátech se v předvolebním období šíří především na sociálních sítích. Spekulace o Zemanovi se týkají zejména jeho zdraví. O Drahošovi pak lidé píšou, že zneužívá malé chlapce, krade objevy svým kolegům nebo byl agentem komunistické Státní bezpečnosti (StB). Nepravdivé informace o Drahošovi vyvrací nedávno založená webová stránka. Obhájcem Zemana je nejčastěji jeho mluvčí Jiří Ovčáček.

Postoj kandidáta k nelegální migraci a takzvaným migračním kvótám je na sociálních sítích často zmiňovaným tématem. Drahošovi odpůrci ho v komentářích označují jako “vítače” nebo “sluníčkáře”, což je pisateli vnímáno jako negativní. Drahoš přitom už v období před prvním kolem voleb uvedl, že řešením ekonomické migrace z Afriky je pomoc přímo v zemích původu. Vybídl také ke kontrolám na vnějších hranicích Evropy.

Zeman uváděl, že kampaň nepovede. Po Česku se ale už před prvním kolem volby objevilo velké množství billboardů a reklamních plakátů, znovuzvolení Zemana podporovala i reklama v novinách. Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček tehdy uvedl, že volební reklama byla použita se Zemanovým vědomím.

Zdroj: ČTK