Světoznámé pivo Corona doplácí na spojování s koronavirem

Nový typ koronaviru a zejména obavy z jeho šíření mají nečekanou oběť - světoznámou značku mexického piva Corona. Ta je nyní terčem mnoha vtipů na sociálních sítích. Zejména ve Spojených státech ale lidé hledají i spojení "corona beer virus" nebo "beer coronavirus" a jak ukázal průzkum agentury YouGov mezi dospělými, reálně se tam snížila také ochota tuto značku nakupovat.

Dopady spojování piva Corona s obávaným koronavirem jsou výraznější v posledních dnech, kdy se nákaza rychle šíří i mimo Čínu, kde se koronavirus loni v prosinci poprvé objevil.

Akcie nadnárodní společnosti Constellation Brands, která pivo Corona vyváží z Mexika do USA, od začátku týdne klesly na burze v New Yorku zhruba o osm procent.

Corona, která svůj název odvozuje od sluneční koróny a s novým typem koronaviru nemá nic společného, je v USA třetím nejpopulárnějším pivem, jak ukazuje statistika YouGov. První je britský Guinness, druhý pak nizozemský Heineken, uvedla agentura Bloomberg.

Důvodem poklesu zájmu o nákup Corony ale může být i fakt, že je toto pivo vnímáno jako typický letní nápoj, zejména v souvislosti s dovolenou na pláži, upozorňuje redaktor Graeme Bruce z YouGov. Prodej tohoto piva proto podléhá značným sezonním výkyvům.