Téměř polovina Čechů nakupuje kosmetiku jen ve slevě

Kosmetiku nakupuje 45 procent Čechů pouze ve slevě nebo čeká na speciální nabídku. V průměru lidé vloni utratili za kosmetiku 682 Kč měsíčně, což je ve srovnání s rokem 2016 o 85 korun více. Vyplývá to ze studie GfK Kosmetika 2018.

Kosmetiku nakupuje 94 procent žen a 76 procent mužů. Pokud se zákazníci vydají na nákup kosmetiky, jde většinou o rutinní nákup na doplnění zásob. Na nákup určitého konkrétního kosmetického výrobku, který jim došel, vyráží 59 procent lidí. Naopak dalších 11 procent Čechů si plánuje nákup nových výrobků, aby vyzkoušeli, zda jim budou vyhovovat.

Celkem 69 procent lidí deklaruje, že jsou věrni osvědčeným kosmetickým značkám a zavedeným výrobkům, naopak 31 procent lidí rádo zkouší nové výrobky. Cena je jedním z hlavních kritérií při nákupu kosmetiky pro 71 procent lidí, kteří podrobně sledují a porovnávají ceny a nakupují jen výhodně. Téměř polovina lidí si často dopřeje i dražší a kvalitní výrobky.

Kamenné obchody hrají nadále prim v nákupech kosmetiky, preferuje je 73 procent lidí, 27 procent lidí si výrobky nejprve vybere na internetu a pak je koupí v kamenné prodejně. Dvě třetiny lidí, které nakoupily alespoň jeden výrobek v uplynulém roce přiznávají, že někdy nakupují i na internetu. Téměř polovina z nich koupí výrobky rovnou na internetu a více než polovina si je prohlédne v kamenné prodejně a poté nakoupí levněji na internetu.

Z průzkumu vyplývá, že jen osm procent lidí je se svým vzhledem velmi spokojeno a téměř polovina lidí deklaruje, že jsou spíše spokojeni. Každý desátý člověk není se svým vzhledem spokojený.

Zdroj: ČTK

?>