Volkswagen je v Česku 25 let. Investoval 300 miliard korun!

Spolupráce koncernu Volkswagen s automobilkou Škoda trvá rovných 25 let. Vývoj nových modelů, výzkum a nové výrobní kapacity. To vše za 300 miliard.

Automobilka Škoda Auto je motorem českého exportu. Na tom se shodli předseda představenstva koncernu Volkswagen Matthias Müller a český premiér Bohuslav Sobotka na setkání k 25. výročí spojení Škoda Auto a koncernu Volkswagen. 

Škodovka před fúzí nabízela jen jednu modelovou řadu a vyráběla 170 tisíc aut ročně. Dnes se vyrobí přes 1 000 000 vozů za rok! Škoda Auto má dnes celkem 14 výrobních závodů na dvou kontinentech a zastoupena je na více než 100 trzích světa. 

I sami Němci uznávají, že Škoda je srovnatelná i s vlajkovou značkou VW. Skoro to vypadá, že dcerka Škoda si brousí zuby na svou matku:-)

Československo bylo po pádu komunismu považováno za bránu ke slibnému automobilovému trhu ve střední a východní Evropě. Škoda ale málem skončila pod Francouzi. O automobilku měl totiž začátkem 90. let zájem i francouzský Renault, který chtěl využívat levnou pracovní sílu a vyrábět malé automobily. 

Tehdejší český premiér Petr Pithart v jednom z rozhovorů s DPA řekl, že výběr Volkswagenu byl vzhledem k antipatiím vůči Německu riskantním krokem, který označil za „politickou sebevraždu“.

Něco takového zní dnes směšně. Škoda se vypracovala v globální značku.

Největším trhem už není Česká republika, ale Čína. Když letos v březnu čínský prezident Si Ťin-pching navštívil Prahu, bylo podepsáno mimo jiné memorandum o společných investicích automobilky Škoda Auto s čínským partnerem SAIC Motor.

FOTO: Škoda představila svoje první auto na hybridní pohon!

Škoda končí výrobu Roomsteru, ustoupí novým modelům