Využíváte věrnostní programy v obchodech? Pak se vás GDPR týká také

15. května 2018·Zprávy·Lukáš Vaněk

Evropské nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) vejde v platnost 25. května. Obchody proto zákazníkům, kteří využívají jejich věrnostní program, dávají vědět, že musí dát nový souhlas se zpracováním údajů.

Obchodní domy informují zákazníky většinou na pokladnách, kde při jim placení dají do rukou leták k vyplnění. V letáku musí firmy povinně uvést, jak společnost nakládá s osobními údaji zákazníka. Například Globus žádá své zákazníky o další využití jejich osobních údajů už několik týdnů. “V hypermarketech máme nyní nové registrační formuláře, které GDPR vyhovují, upravujeme také webové stránky programu a kiosky a proškolujeme kolegy na zákaznické lince,” sdělila Právu Pavla Hobíková z Globusu.

Podobně je na tom Billa. “Stávající členové Billa Bonus Clubu jsou již kontaktováni na prodejnách, aby poskytli nový souhlas se zpracováním osobních údajů. Tento je možné udělit přímo na prodejně pomocí tištěného formuláře nebo přes webové stránky gdpr.billa.cz,” uvedla mluvčí Dana Bratánková.

Podle mluvčí Lidlu Zuzany Holé supermarket neočekává žádné nepřekonatelné překážky při implementaci požadavků GDPR.

Jiné je to například u Kauflandu, protože společnost nepožaduje po zákaznících osobní údaje. “Zákazníci pouze sbírají body za každý svůj nákup a při uplatnění slevy na věrnostní program odevzdávají u pokladny pouze kartu s nalepenými body bez osobních údajů,” sdělila mluvčí Renata Maierl.

Jak to bude s e-shopy?

U zpracování osobních údajů pro účely splnění kupní smlouvy stačí nakupujícího řádně informovat. Pro marketingové účely mimo komunikaci s vlastními zákazníky je nutné získat aktivní souhlas spotřebitele,” vysvětlil výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška. Podle Patricie Šedivé ze společnosti Alza.cz se tím nakupování přes internet změní v neprospěch zákazníka. “Ten bude totiž muset odklikávat souhlasy se zpracováním osobních dat, jinak bude hrozit, že nebude moci využít funkcionality e-shopů v celé šíři, na jaké je doposud zvyklý,” upozornila.

Zprávy - další články

Doporučujeme