Zdeněk Hřib: Předtím vedení města Prahy upřednostňovalo stříhání pásek a na opravy kašlalo

23. září 2021·Zprávy·Lenka Skrzeczkova·Helena Šulcová

Primátor Zdeněk Hřib (Foto: Frekvence 1)

Dopravní situace v Praze je v posledních týdnech neúnosná. Všude jsou kolony a uzavírky. Jak si s tím poradí Magistrát hlavního města Prahy? Proč vznikl nový pruh pro cyklisty na Výtoni, když nedaleko vede cyklostezka? Na tyto otázky nám odpověděl v rozhovoru primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).

Podle primátora je to historicky poprvé, co Praha čelí takovému náporu dopravy. “Je to dáno do určité míry dlouhodobými problémy v infrastrukturních dopravníchstavbách,” řekl. “Jednak to, že na severovýchodě není dostavěný ten okruh… Druhá věc je, že máme v ulicích trochu více aut. To je dáno objektivním nárůstem počtu aut registrovaných v Praze o zhruba třetinu za posledních deset let. Samozřejmě nově jezdí více kurýrních služeb. To před covidem nebývalo a poslední problém je, že jsme Prahu zdědili s dluhem na infrastruktuře,” dodal Hřib s tím, že předtím vedení města upřednostňovalo stříhání pásek a na opravy kašlalo. Díky toho spadla například Trojská lávka a tři mosty byly před zavřením.

Kritika prezidenta Miloše Zemana ho nějak nepřekvapila. “Tak pan prezident se tímto způsobem zapojil do té kampaně, která už dávno ztratila nějaký rozumný vkus a slušnost. A co se týče toho, kdyby to měla být pravda, co tam píše. Tak podle mě by musel především vyzvat k rezignaci pana ministra dopravy, protože ten také, když opravuje D1, tak na ní dělá uzavírky. O stavu té komunikace ostatně svědčí to, že pan prezident sám letěl do Brna na 1. září k prvňáčkům letadlem, místo toho, aby jel po D1,” uvedl primátor s tím, že za průtahy dostavby pražského okruhu může primárně Ministerstvo dopravy. To je věc, kde hnutí ANO za osm let, kdy tam mají ministra dopravy, selhalo.”

Cyklopruh na Výtoni

V Praze na Výtoni vznikl nový cyklistycký pruh. Přitom nedaleko vede již nějaký ten rok cyklostezka. “Cyklopruh má důvod. Je tam proto, že po té cyklostezce se třeba pohybují malé děti na koloběžkách nebo jsou tam i chodci a tím pádem dochází ke kolizím s cyklisty, kteří chtějí jet rychle. To znamená, aby se dala možnost těm, co chtějí jet rychle, tak je tam pro ně ten samostatný cyklopruh,” pospal Hřib.

Poslechněte si celý rozhovor:

Zprávy - další články

Doporučujeme