Vyhledávání
Věra Kovářová: Bitcoinová kauza může narušit důvěru lidí v instituce. Odchod z vlády není ale na stole
Věra Kovářová (Foto: Frekvence 1)
Hostem Press klubu byla místopředsedkyně Poslanecké sněmovny Věra Kovářová z hnutí STAN. Moderátorka Romana Navarová s ní mluvila o bitcoinové kauze exministra Pavla Blažka, jeho nástupkyni Evě Decroix či volební kampani hnutí STAN.
Velký průšvih a kauza, která má mimořádně škodlivý potenciál. Tak označil prezident Petr Pavel bitcoinovou kauzu ministra spravedlnosti Pavla Blažka. „Nazvala bych to, že je to záležitost, která opravdu může narušit důvěru lidí v instituce. Nejen lidé, ale i my z hnutí STAN si klademe otázky a chceme je mít zodpovězené,” říká místopředsedkyně. Včera večer proběhla schůzka, kde se sešli předsedové největších koaličních stran, ve čtvrtek bude schůzka pokračovat při jednání vlády. „Ptáme se na to, jaký byl původ peněz, jaký byl motiv dárce a další otázky. Věřím, že do čtvrteční schůzky dostaneme na otázky odpovědi.” Hnutí ANO, SPD a Piráti se zřejmě budou ve čtvrtek snažit vyvolat hlasování o nedůvěře vládě. „Je to závažná kauza, která budí celou řadu otázek. Otázka na odchod z vlády rozhodně nebyla na stole.”
Eva Decroix je velmi dobrá volba
Místo Pavla Blažka, který následně jako ministr spravedlnosti skončil, nastoupila Eva Decroix. „Poznala jsem ji; je to velmi vzdělaná a pracovitá žena s jasnými postoji a na základě zkušeností a toho, co vystudovala, je to velmi dobrá volba.” Kovářová je také sama starostkou a je jasné, že kauza může pár měsíců před volbami občany určitým způsobem ovlivnit. „Někteří říkají, že je to průšvih a někteří, že je dobře, že má stát nějaké peníze. Je to pro ně ale stále nová věc, ale názory se různí,” říká místopředsedkyně.
Pár měsíců před volbami se skoro každý týden zveřejňují nejrůznější průzkumy. „Náš volební cíl je 15 %, teď máme 10–14 %. Máme tzv. dobrou kampaň; z radnic jsme zvyklí dojít ke kompromisu a nevyvolávat negace, protože to v městech a na vesnicích nefunguje. Snažíme se navázat na projekt STAN pomáhá, kde jsme pomohli asi 37 projektům. Dříve jsem to dělali tajně, ale teď říkáme, že je to kampaň. Místo na billboardy dáváme peníze na dobrou věc,” vysvětluje princip Kovářová.