Vyhledávání
Zaměstnanci musí být kvalitně zaplaceni, pak bude kvalitní i školství
Jedny volby vyhrajete, druhé prohrajete. Vzhledem k tomu, že to nebyla fatální porážka, tak to neberu jako nedůvěru voličů. I to řekl ministr školství Marcel Chládek v Pressklubu rádia Frekvence 1.
Jste po volbách v pohodě nebo jste zklamaný?
Spíše jsem unavený, protože každé volby jsou určitou zátěží pro každého politika, protože enormně zvýší i úsilí přímo ve volebních obvodech, takže kombinovat to ještě s klasickou prací ministra, je velmi časově náročné, a je to na úkor rodiny a osobního času.
Pro vás byly ty volby těsně. Co potom politik cítí?
Beru to jako běžnou věc. Člověk s tím musí počítat a s tím do politiky jde. Jedny volby vyhrajete, druhé prohrajete. Vzhledem k tomu, že to nebyla fatální porážka, tak to neberu jako nedůvěru voličů. Ten vysoký počet hlasů, který jsem dostal, ten by stačil na vítězství v jedenácti jiných obvodech. Tady bylo několik momentů, které v tom hrály roli a kandidát byl velmi silný – místní oblíbená starostka, a oba dva jsme měli takový počet hlasů, který výrazně převyšoval řadu hlasů v jiných obvodech.
Co se děje uvnitř Sociální demokracie po volbách?
Po volbách se vždy dělají vyhodnocení a analýzy. Vyhodnocujeme komunální i senátní volby a probíhá diskuze. Např. u komunálních voleb se bavíme o tom, proč máme menší úspěšnost ve větších městech, že jsou oblasti a obvody, kde máme silné sociálně-demokratické zázemí. Já jsem rád, že i můj okres, ze kterého jsem, ta moje domovina, okres Rakovník, měla výrazný úpěch v senátních volbách, kde jsem drtivě vyhrál v prvním kole a vyhrál jsem i druhé kolo v této oblasti. Zároveň jsme zvítězili ve dvou největších městech a máme tam poprvé v historii starosty. Takže to je potvrzení správné politiky Sociální demokracie v této oblasti. A my diskutujeme o tom, jak tuto úspěšnost přesunout co nejvíce do celé České republiky.
Jaká část z navýšení rozpočtu jsou takové ty klasické investice a jakou částí jsou tzv. projedené peníze?
Investice do lidských zdrojů je návratnou investicí. Pokud chceme kvalitní školství, musíme zaměstnance kvalitně zaplatit. Zhruba polovina z navýšení, z těch čtyř miliard jde do investic a polovina z té částky jde na platy, na to navýšení platů učitelů a nepedagogických pracovníků.