Jak zklidnit mozek před spaním? RADY, díky kterým bude váš spánek kvalitní

Je pro vás usínání spíše zlým snem? Začne vaše hlava myslet na všechno, co jste nestihli a co vás čeká příští den? Máte tendenci vstát a zapisovat vše důležité nebo zkrátka nemůžete umlčet myšlenky a starosti, i když by tělo rádo spalo? Máme řešení. Zkuste naše tipy.

Berte spánek vážně

Máte dojem že vlastně spát nepotřebujete nebo vám stačí pár hodin a zase fungujete? Spánek je většinou první věc, kterou obětujeme, když se práce nakupí. Jenže souběžně s tím dáváme všanc i naše zdraví a málokdy si to uvědomíme včas. Nedostatek odpočinku pak způsobuje nejen chronickou únavu, ale také startuje různá onemocnění – trpí naše srdce, nastává hypertenze, může dojít k mozkové mrtvici a vzniku cukrovky. Je tedy důležité uvědomit si, že spánek je pro život zásadní a nedá se nijak obejít ani nahradit. Pár měsíců se dá přežít, dřív nebo později se však tělo ozve s hlasitým protestem.

Vytvořte si pravidelný režim

Aby byl odpočinek plnohodnotný, je potřeba chodit spát ve stejnou hodinu denně. A stejně tak i vstávat. Víkend nebo ne, tělo vyžaduje rytmus, aby fungovalo správně. Vydržte to týden, zvyknete si a budete se cítit o mnoho lépe.

Rituály jsou důležité

Vypněte. Nejde to? Nařiďte si to. V tomhle ohledu musíte důvěřovat svým myšlenkám – zklidněte mysl, co jste nevyřešili do teď, to nehoří, zavřete oči, pusťte si relaxační hudbu a vnímejte jen ticho a klid. Ani telefon, ani počítač, ani televize.

Alespoň hodinu před spaním už nedělejte nic

Zní to šíleně? Jste zvyklí vyřizovat emaily do noci a pak jen zaklapnout notebook a snažit se usnout? A divíte se, že vám to nejde? Dopřejte si delší sprchu nebo rovnou koupel, dejte si meduňkový čaj, nejezte nic těžkého, netelefonujte, neprojíždějte sociální sítě, nedívejte se na akční filmy. Dopřejte si čas jen sami pro sebe. Vaše tělo i mysl to ocení a odmění vás klidným spánkem.

Odškrtávejte během dne, co by vás mohlo děsit večer

Každé ráno si napište seznam věcí, které jsou v ten daný den opravdu důležité. Jakmile je splníte, odškrtněte si je z vašeho seznamu. Večer zkontrolujte, co jste všechno stihli. Budete mít lepší přehled o úkolech, starosti přesunete z hlavy na papír a ulehčíte myšlenkám.

Tři zásady pro kvalitní spánek

  • Chladnější prostředí – ideální teplota je maximálně 18 stupňů
  • Ticho
  • Tma
?>