Mějte své závazky pod kontrolou

5. února 2018·Články·Redakce

Dnešní složitá doba vyžaduje obezřetnost. Mezi námi žije mnoho nepoctivých lidí, kteří zneužívají kradené občanské průkazy či jiné doklady totožnosti. Poté předkládají tyto zcizené doklady a žádají na jejich základě o úvěry. Pokud se o této skutečnosti, jako poškozený, nedozvíte včas, můžete se snadno dostat do potíží.

Ideálním způsobem, jak takové situaci předejít je aktivovat si službu Hlídám si, kolik mám. Tato služba slouží k ochraně před zneužitím identity k úvěrovým podvodům v reálném čase. Jejím úkolem je  upozorňovat uživatele na různé situace, které mohou nastat v Bankovním registru klientských informací (BRKI) a Nebankovním registru klientských informací (NRKI). Pokud dochází na datech uživatele služby ke změnám, je o nich informován prostřednictvím webového rozhraní, a to vždy po přihlášení do klientské zóny portálu,  e-mailem nebo prostřednictvím SMS. Vždy záleží na volbě uživatele. Tato služba za vás však hlídá nejen vaši identitu, ale i  zda dochází k řádnému splácení úvěrových produktů a v neposlední řadě hlídá reportování negativních událostí finančními institucemi.  V případě, že dojde k nové žádosti o úvěrový produkt, je o této skutečnosti uživatel informován nejpozději do 24 hodin po realizaci této žádosti.

Benefity služby

Hlídání zneužití identity
V případě, že si jdete např. požádat do banky o úvěr, tak se na vás banka dotáže do registru (BRKI nebo NRKI), aby si ověřila vaši úvěrovou angažovanost, a tímto dotazem vzniká v registru nová žádost.

Řádné splácení úvěrových produktů
Služba Hlídám si, kolik mám vás upozorní na splátku po splatnosti u všech splátkových produktů.

Monitoring reportování negativních událostí finančními institucemi
ZESPLATNĚNÝ ÚVĚR – finanční instituce reportuje zesplatněný úvěr v okamžiku, kdy je přesvědčena, že dlužník už není schopen svůj dluh splácet a prohlásí jej za splatný, tzn. že vyzve dlužníka k úhradě celé zbývající částky včetně úroků a poplatků za předčasné splacení. Po takovém kroku lze očekávat, že finanční instituce začne činit kroky k vymožení dlužné částky.
ODPIS POHLEDÁVKY – tuto událost finanční instituce reportují v okamžiku, kdy je pohledávka pro věřitele již nedobytná.
SOUDNÍ VYMÁHÁNÍ – finanční instituce přikročí k vymožení dlužné částky soudní cestou, a ve stejný okamžik tuto informaci zasílá do registru.
PRODEJ TŘETÍ OSOBĚ – věřitelé se svých nedobytných pohledávek běžně zbavují. Jestliže své dluhy nesplácíte a před upomínkami se schováváte, snadno ve schránce přehlédnete důležitou obálku. Kvůli tomu se pak třeba nedozvíte, že máte splácet dluh někomu jinému
REPORTOVÁNÍ POJISTNÉ UDÁLOSTI – např. v případě krádeže předmětu financování v případech, kdy se čeká na plnění pojistné události v Nebankovním registru klientských informací (NRKI) si pak ještě prostřednictvím této služby hlídáte i situaci, kdy finanční instituce reportuje vypovězení smlouvu o financování v případě, že klient řádně nesplácí a může dojít i k odebrání předmětu financování.

Roční paušál za aktivaci služby Hlídám si, kolikmam.cz je 250 Kč za registr (Bankovní nebo Nebankovní). Pokud chcete mít službu aktivní pro oba registry, stojí její roční předplatné 365 Kč. Více informací o službě získáte na  http://hlidamsi.kolikmam.cz/.

Články - další články

Doporučujeme