Migrénu ovlivňují stravovací návyky i spánek. Jak ji poznáte a co na ni zabírá? TIPY

Připlíží se většinou pomalu a téměř nepozorovaně, jen vás tak lehce začne bolet hlava. Za pár hodin už ležíte se studeným hadrem přes oči ve tmě a běda, jakmile by třeba jen zazvonil telefon. Migréna je stále častěji spojována s přepracováním a únavou, nedostatkem spánku a stresem. Souvisí ale také se stravovacími návyky.

U migrény platí, kdo nezažil, nepochopí. Paralýza, kterou tělu připraví, je naprosto zničující. Nemůžete dělat nic, všechno jde stranou, cítíte jen bolest. Není sice život ohrožující, ale dokáže zničit dokonce i vztahy či profesionální život.

Je nevyzpytatelná, přichází zcela neočekávaně a trpí jí ženy, muži i děti. Nejčastěji je nevítaným hostem žen, protože úzce souvisí s hormonálními změnami. Průběh může být u každého jiný, provází jí úporné bolesti hlavy, zvracení, špatné vidění i citlivost na zvuky.

Migréna se od časté a normální bolesti hlavy liší tím, že:

  • Máte nutkání na zvracení
  • Máte pocit, že vaše hlava exploduje
  • Bolest pulzuje, máte pocit, že “buší” do hlavy
  • Jste zmatení a mimořádně ospalí
  • Objevují se problémy s viděním
  • Nesnesete světlo a hluk

Co vynechat ze stravovacích návyků?

  • Citrusové plody
  • Mléčné výrobky
  • Čínská jídla
  • Alkohol, cigarety

TIP: Zaměřte se na dostatečný přísun hořčíku, který bolesti výrazně snižuje. Pomáhá také čaj z bazalky. Pozitivní účinky však má i majoránka nebo kozlík lékařský. Pokud si dáte včas, při prvních příznacích, jednu kávu, dokáže projevy zmírnit či zcela zastavit.