PORADNA FREKVENCE 1: Sedm tipů proti zimní únavě

Nemůžete se v zimě taky pořádně nastartovat, protože vás ovládá zimní únava? Máme pro vás pár osvědčených rad, které vám dodají energii.

Málo světla, málo pohybu… Žádný div, že se tělo v zimě nechce pořádně probudit. Zimní únava může tělo pěkně zatížit. A následně i psychiku. Inspirujte se několika tipy, které vás zimou provedou v pohodě.

Používejte vnitřní hodiny

Kdo se zlobí, že se v zimě probouzí ještě před zazvoněním budíku, zlobí se neprávem. Tělo je z té spousty tmy prostě zmatené. Dbejte na to, abyste si odpoledne a večer dopřáli posezení v dostatečně osvětlené místnosti. Světlo vás udrží déle vzhůru, půjdete později spát a ráno vás probudí až zvonění budíku.

Dopřejte si den půstu

V zimě máme tendenci nabrat pár kilogramů, protože jíme víc a chutná nám. To tělo úplně nevítá. Proto si stanovte pravidelný den v týdnu, kdy jídelníček zásadně odlehčíte. Dejte si nízkotučný tvaroh a ovoce. Nejen, že vás tohle jídlo odvodní, ale postará se také o to, že se druhý den cítíte lehce, budete jíst méně a budete mít víc energie.

Využívejte přirozené denní světlo

S přirozeným světlem to v zimě není nic moc – rozednívá se pozdě, tma je poměrně brzy. Takže zkuste alespoň v polední pauze opustit pracoviště a trochu se projít. Krátká procházka je nejenom zdravá, ale probouzí díky světlu a pohybu všechny smysly.

Probuďte se sprchou

Pokud se vám ráno špatně opouštějí peřiny, dejte si pořádnou sprchu raději večer, abyste ráno ušetřili drahocennou čtvrthodinku. Ale ranní sprcha je ranní sprcha. Rozproudí krevní oběh a probudí tělo. Otužilci střídají horkou a studenou vodu a sprchují se hezky od nohou nahoru. Pak už nemá únava šanci!

Dodržujte pitný režim

V noci se tělo zabývá látkovou výměnou a ráno se potřebuje rychle nastartovat. Ihned po probuzení vypijte velkou sklenici vlažné nebo teplé vody. Je to dobré pro krevní oběh i látkovou výměnu a pití vám pomůže probudit se. Během dne v pitném režimu pokračujte, ať je tělo stále hydratované a může vzdorovat nejen chladu, ale i suchému vzduchu ve vytopených místnostech.

O víkendu vstávejte stejně

V zimě je tělo kvůli chybějícímu světlu trochu za mimoně, proto zkuste i o víkendu dodržovat rytmus podobný všedním dnům. Tedy co se vstávání týče. Dopřejte si klidně půl hodinky navíc. Ale pokud vstáváte v týdnu každý den v sedm, neměli byste o víkendu ležet až do 11. Jednak vypadnete ze zavedeného rytmu a navíc se připravíte o kus volného dne. A v neděli večer se vám nebude chtít zalehnout.

Ať nad zimní únavou letos zvítězíte! Máme pro vás inspiraci, čtěte!