PORADNA FREKVENCE 1: Tohle rozhodně před spaním nikdy nedělejte!

O tom, jak se ráno probudíme, nerozhoduje jen délka spánku. Ale především věci, které vyvádíme před usnutím. Pozor na pět nejhorších!

Pokud se ráno neprobouzíte do růžova, zkuste se zaměřit na to, co děláte před spaním. Některé činnosti totiž spánku neprospívají. Jaké to jsou?

Pití alkoholu

Sklenka vína před spaním vás příjemně unaví a vám se krásně usíná. Ale pozor! Alkohol velice negativně ovlivňuje kvalitu spánku. Možná si po vínku pospíte o něco déle, ale rozhodně ne lépe!

Tablet nebo chytrý telefon

Pokud si před spaním čtete nebo hrajete na tabletu, je to špatně. Světlo, které přístroje vydávají, signalizuje tělu, že je čas být aktivní. Pokud tedy koukáte do jasného displeje, budete mít zákonitě problém s usnutím.

Pití kofeinových nápojů

To, že si bezprostředně před spaním nemáte dávat dvojitou kávu, to asi víte. Překvapující je, jak dlouho od vypití kávy tělo hůř usíná. Pokud si dáte kávu tři hodiny před ulehnutím, posunete si vnitřní hodiny o celých 40 minut a bude se vám hůř usínat. Alespoň to dokazuje studie z univerzity v americkém Coloradu. Vědci doporučují vzdát se kofeinu minimálně 6 hodin před spaním.

Sociální sítě

Důvody zatím vědci neobjasnili, ale studie univerzity v kanadském Pittsburghu ukazuje, že lidé ve věku 19 – 32 let, kteří používají aktivně sociální sítě před usnutím, trpí dvakrát častěji poruchami spánku, než ti neaktivní.  Pokud máte problémy se spaním, večer na Facebook a spol. zapomeňte.

Mastné a sladké k jídlu

Vědci z americké spánkové akademie v aktuální studii dokazují, že kvalita spánku rapidně klesá, pokud před spaním jíme potraviny obsahující nasycené tuky a cukry. Pro klidný spánek bychom si měli dopřát raději dobroty obsahující vlákninu (zkuste třeba sušené ovoce).

TIP FREKVENCE 1: Prospěte se do krásy! Šest rad pro správný spánek

Ruda usnul ve vysílání! Volal do centra pro poruchy spánku