TIP FREKVENCE 1: Vyzkoušejte 8 tipů proti bolesti šíje

Stres, průvan, špatná poloha ve spánku. A je to tady. Nepříjemná bolest v týle a na šíji. Naštěstí jsou tu efektivní metody, jak jim předejít.

Velká část populace trpí pravidelně bolestí v týle. Důvody jsou různé: špatná noc, stres nebo špatné držení těla. To všechno nám může způsobit nepříjemnou bolest za krkem. Sedí a nepustí se. Poradíme vám osm jednoduchých tipů na uvolnění svalů.

Seďte aktivně

Pokud dlouhou dobu sedíme bez pohybu na židli, začneme kulatit záda, vystrčíme bradu dopředu a tak přetížíme krční páteř. A to příčina bolesti. Vyzkoušejte sedací pomůcky, jako směrovo-dynamické nafukovací polštáře a podsedky. Při sezení na židli udržují páteř v pohybu a stimulují šíjové svaly.

Dopřejte si uvolněný spánek

Pokud vás pobolívá za krkem už při probuzení, může za to vaše poloha vleže. Vyzkoušejte speciální polštář, který podpoří přirozené zakřivení páteře. Na břiše se na něm sice nevyspíte, ale to není tak jako tak zdravé (stlačují se nervy a cévy). Co ocení spáči na boku: matraci, která se poddá v oblasti ramen. Ve specializovaných prodejnách vám rádi poradí.

Vyzkoušejte akupunkturu

Při chronických bolestech šíje se spoustě pacientů vyplatilo vyzkoušet akupunkturu. Metoda tradiční čínské medicíny pomůže obnovit tok blokovaných energií. Už tři až pět sezení u specialisty vám mohou pomoci.

Vyzkoušejte tlak

Sami můžete vyzkoušet akupresuru. Stiskněte dva body mezi šíjovými svaly (vlevo a vpravo od páteře, těsně pod vlasy. Držte jednu minutu. Začínejte jemně, postupně tlak zesilujte. Důležité při akupresuře: teplé ruce!

Buďte v teple

Kupte si hřejivý polštářek naplněný například zrním nebo třešňovými peckami. Ohřívá se v mikrovlnce a při akutních zatuhnutích působí jako malý zázrak. Ohřejte ho, a co nejteplejší ho držte na krku asi 30 minut.  Případně vyzkoušejte termo náplasti, které vyzařují teplo po několik hodin a můžete je schovat pod oblečením. Ale pozor! Pokud jsou bolesti způsobené nemocí, nezahřívejte!

Zbavte se bolesti cvičením

Pohyb je zaručená prevence. Vyzkoušejte gymnastiku pro oblast ramen a šíje. Cvičení u psacího stolu může vypadat třeba takto: Posaďte se na židli hezky rovně, aby stehna s lýtky svírala v kolenou pravý úhel. Otočte hlavu pomalu co nejvíce doprava, v pozici vydržte 8 vteřin. Pak otočte pomalu hlavu doleva a vydržte. Tohle opakujte celkem 5x. Klidně každou hodinu!

Vydejte se k zubaři

Jen málokoho napadne, že by bolesti šíje mohly souviset se zuby. Skřípění zubů, křivé zuby, špatné korunky nebo špatně sedící umělé zuby mohou být totiž příčinou bolesti. Skoro 70% populace má problém se špatným skusem –  možná k nim patříte taky. Tady pomůže jen kontrola u specialisty.

Masáž

Éterické oleje zmírňují bolesti svalů, podporují prokrvení a uvolňují. Smíchejte třeba 5 kapek rozmarýnového oleje s trochou jojobového, namasírujte si šíji a po masáži se zachumlejte do teplého šátku. Úlevu přináší i dvě kapky mátového oleje, které vmasírujeme neředěné do bolavé oblasti.

Pozor!

Pokud vás bolí šíjové svaly tak, že nemůžete ani předklonit hlavu a k tomu máte vysokou teplotu, vydejte se co nejrychleji k lékaři. Může to být zápal mozkových blan. 

TIP FREKVENCE 1: Prospěte se do krásy! Šest rad pro správný spánek

TIP FREKVENCE 1: Krásné zuby po celý život! Aneb 7 tipů pro hezký úsměv