Černý pátek se blíží, prodejci si mnou ruce: Jak a kde si během nákupní mánie počíhat na slevy?

23. listopadu 2016·Zprávy·Redakce

Slevy na tzv. Černý pátek letos poprvé nabídne v Česku řada velkých obchodních řetězců jako Kika, C&A Moda, Euronics či Expert Elektro, ale i nákupní centra. Dosud byl tento nákupní svátek v ČR hlavně v režii e-shopů.

Někteří internetoví prodejci v rámci konkurenčního boje spustili akční nabídky již na začátku týdne. Vyplývá to z ankety ČTK. Black Friday, který letos připadá na pátek 25. listopadu, je v USA považován za začátek vánoční nákupní horečky.

Tržby? Jako po Vánocích

Poprvé se letos do akce zapojí oděvní řetězec C&A Moda. Nabídne do neděle 20procentní slevy na veškeré zboží. Také prodejny s elektronikou Euronics přichystaly slevy na Black Friday poprvé, do akcí budou zařazeny všechny kategorie zboží. Nejvyšší slevy dosáhnou podle firmy až 80 procent. “Odhadujeme tržby srovnatelné s lednovými výprodeji, což je každoročně jedna z našich nejúspěšnějších slevových akcí,” uvedla mluvčí Lenka Mastešová.

Prvně se zapojí i nábytkářský řetězec Kika. “V pátek 25. 11. mohou zákazníci Kika nakoupit veškerý nezlevněný sortiment se slevou 20 procent. Tato nabídka platí od 16 do 22 hodin,” uvedla Miroslava Nezvalová z oddělení marketingu. Kromě plošné slevy nabídne akční nabídky na konkrétní produkty.

Datart nabídne zlevněné zboží s průměrnou slevou 38 procent. “Loni jsme se akce Černý pátek účastnili poprvé. Některé naše obchody hlásily dokonce 50procentní nárůst zákazníků,” řekla mluvčí Iva Pavlousková.

Prodejci si už mnou ruce

V pražském nákupním centru Palladium se do slevových akcí zapojí přes 60 obchodů, mezi nimi Orsay, Time Out, Levis, Deichmann či Sportisimo. “Slevy půjdou napříč celým sortimentem a nejčastěji se budou pohybovat v rozmezí 20 až 30 procent, někde se však vyšplhají až na 50 procent,” uvedla marketingová manažerka obchodního centra Helena Watson. Black Friday chystá také OC Metropole Zličín či olomoucké nákupní centrum Šantovka.

Řada velkých e-shopů jako Kasa.cz či Alza.cz spustily slevové akce o týden dřív. “Letos očekáváme nárůst tržeb o 30 procent oproti loňsku,” uvedla Andrea Čižmářová z Kasa.cz. Také vyhledávač slev Skrz.cz zlevnil několik stovek produktů od elektroniky až po hračky.

I takhle může Black Friday vypadat:

Podle ředitele srovnávače cen Heureka.cz Tomáše Bravermana je třeba mít na paměti, že jde o marketingovou akci obchodníků a že výše slev a jejich prezentace může v mnoha případech být reklamním trikem. “Díky velkému množství nabídek totiž nemusí nabízená sleva být tou nejvýhodnější cenou na trhu. Už teď jsme zaznamenali desítky produktů, které jsou prezentovány se slevou, i když cena v porovnání Heureky je v řádech stokorun levnější,” upozornil.

Black Friday je v USA synonymem rekordních slev a startem vánoční horečky. Začíná vždy v pátek po Dni díkuvzdání a obchody otevírají velmi brzo ráno. Označení “Černý pátek” zřejmě vzniklo v 60. letech minulého století jako popis komplikací, jimž museli řidiči a policisté čelit kvůli výjimečně silné dopravě způsobené náporem nakupujících.

FOTO: Reprofoto YouTube

Autor: ČTK / Anna Netušilová

Zprávy - další články

Doporučujeme