Češi letos utratí před Vánocemi za hračky 3,1 mld. Kč

České domácnosti letos utratí za hračky před Vánocemi přes 3,1 miliardy korun, což je o 100 milionů více než loni. Vyplývá to z odhadu společnosti Wormelen Group, která zastřešuje hračkářství Bambule, Sparkys a HM Studio. Společnost to uvedla na tiskové zprávě.

Děti mají stále více v oblibě interaktivní hračky, které disponují mnoha funkcemi, a jsou tak logicky finančně nákladnější. Trend interaktivních hraček se již také promítl do nabídky plyšáků a panenek pro nejmenší, které mají celou řadu zábavných i edukativních funkcí.

To potvrzuje i Alexandra Čermáková z srovnávače cen Heureka.cz. “Obecně sledujeme mezi rodiči přesun k interaktivním hračkám, které mají edukativní charakter a pozitivně ovlivňují vývoj dětí. Právě tento typ hraček bude letos patřit mezi hodně populární,” dodala. Zároveň zůstávají u rodičů oblíbené také jednoduché hračky jako stavebnice nebo kostky, které rozvíjejí dětské dovednosti a zejména podporují jejich jemnou motoriku.

Velmi oblíbená je podle ní letos Albi elekronická tužka, ke které se dají dokoupit vzdělávací knížky Kouzelné čtení. Různé knihy z této edice tak budou letos patřit k oblíbeným dárkům. Hitem budou také různí mluvící plyšáci, kteří děti učí základní číslovky, abecedy nebo třeba barvy. “Sledujeme vzestup zájmu o společenské hry podle seriálů a počítačových her, například ADC Blackfire Zaklínač: Dobrodružná hra,” dodala Čermáková.

Podle očekávání Wormelen Group podíl vánočních tržeb k celkovým tržbám Čechů za hračky dosáhne 48 procent. “Kamenné prodejny sice pořád tvoří největší část obratu, každoročně se ale zvyšuje roční podíl tržeb z on-line nákupů, který podle našeho optimistického odhadu bude před Vánocemi tvořit deset procent,” marketingová ředitelka Wormelen Jana Krčková.

Během jednoho nákupu vánočních dárků nechá zákazník v kamenném hračkářství v průměru 800 Kč, což je dvakrát více než během roku. Na e-shopu dosahuje průměrný vánoční nákup dokonce 1500 Kč. “České domácnosti jsou i letos díky příznivé ekonomické situaci ochotny více utrácet. Rodiče svým dětem více dopřávají, takže dárky pro děti nezřídka spolknou 50 až 75 procent rozpočtu na vánoční dárky pro celou rodinu,” dodala Krčková.

Hypermarkety Globus nabídnou ve vánočním sortimentu řadu nových hitů. “Jedním z nich bude kreativní kuličková stavebnice Gravitrax, která je zábavná nejen pro děti, ale celou rodinu. I proto se loni v Německu o stavebnici strhl obrovský zájem,” uvedla mluvčí Rita Gabrielová.

Podle výrobce kovových modelů aut Abrex bude hitem letošních Vánoc v tomto sortimentu slavný model Škoda 130 RS a model sanitky Škoda 1201 “Jde o návrat k českým hračkám v záplavě těch zahraničních,” uvedl obchodní ředitel Robert Švec.

Češi loni utratili za hračky rekordních 6,8 miliardy korun, meziročně o sedm procent víc, vyplývá z údajů Sdružení pro hračku a hru.

Zdroj: ČTK