Češi ročně utratí sedm miliard korun za krmivo pro domácí mazlíčky

23. dubna 2015·Zprávy·Redakce

Za výživu a hygienické potřeby pro psy a kočky Češi v loňském roce utratili zhruba sedm miliard korun, podobně jako v roce 2013. Domácího mazlíčka vlastní více než polovina českých domácností.

Domácnosti vlastnící kočky loni výdaje navýšily o zhruba sedm procent, za jeden nákup utratily cca 74 korun, uvedla Andrea Winklerová ze společnosti GfK. Naopak domácnosti vlastnící psy a další zvířata výdaje za výživu zvířat snižovaly.

Výdaje za hygienu zvířat zůstávají meziročně stabilní. Nejdůležitějším nákupním místem pro tuto kategorii jsou specializované prodejny potřeb pro zvířata a hypermarkety. V těchto prodejnách utratí domácnosti skoro polovinu výdajů.

Uvedených sedm miliard korun neobsahuje výdaje za chovatelské potřeby, jako jsou například hračky či pelíšky. Údaje pocházejí z průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK.

Zprávy - další články

Doporučujeme