Česká pošta čelí kritice! Lidé čekají na balíky domů marně, peníze jim ale nikdo nevrátí

Zatímco Česká pošta se chválí, jak pěkně její služby fungují,, zákazníci jsou jiného názoru. Na Facebooku zveřejňují otřesné zkušenosti, kdy na svůj balík čekali marně. Výsledné selhání služby je potom stálo čas i peníze navíc.

“Již více než 300 000 zákazníků využilo naši novou službu ‘Balík na kód’, u které zásilku na poště může vyzvednout kdokoli, kdo má k dané zásilce kód, a to bez nutnosti předkládat průkaz totožnosti. Stihli jste využít tuto službu i Vy?” objevilo se na oficiálním Facebooku České pošty 31. října. A odpovědi zákazníků na sebe nenechaly dlouho čekat.

Již více než 300 000 zákazníků využilo naši novou službu "Balík na kód", u které zásilku na poště může vyzvednout…

Zveřejnil(a) Česká pošta dne Středa 31. říjen 2018

Místo diskuse o Balíku na kód se však rozvinula jiná na téma Balík do ruky. Mezi popsanými zkušenostmi nebylo výjimkou, že adresát čekal celý den doma na zásilku marně. Pošta mu nakonec jen sdělila, že se nepodařilo ho zastihnout a zásilku si má vyzvednout na pobočce pošty. Za doručení až ke dveřím si však zákazníci platí od 128 do 369 korun v závislosti na hmotnosti balíku.

“Já jsem dnes chtěla využít vaši službu Balík do ruky. Čekala jsem na 20 kg vážící balík celý den doma. Večer přišla SMS, že adresát nebyl zastižený. Ve sledovací aplikaci ČP, kde se zobrazují ‘Georgrafická data z pokusu o doručení’ si dokonce doručovatel VYMYSLEL, že balík neúspěšně doručoval v 15:34 na Černokosteleckou 78. Adresa balíku, tedy adresa, na kterou měl balík doručit, byla Vrátkovská 10. Takto se z Balíku do ruky stal Balík na poště, který jsem si musela sama odnést domů,” napsala Linda Šagátová 1. listopadu.

Podobný zážitek popsala i řada dalších lidí. “Stejná zkušenost a opakovaně. Já už jsem to snad i vzdala. Hloupé je to ve chvíli, kdy se o balíku na poště dozvím ve chvíli, kdy už tam není,” postěžovala si Irena Ryšánková. A ani tato varianta zřejmě není zcela neobvyklá.

O své rozhořčení nad službami České pošty se podělila i Andrea Zikmundová, pro kterou se získání balíku stalo téměř kovbojkou.

“Balík do ruky na Prahu 8. Paní na rizikovém těhotenství čekala doma. Nikdo u ní nezvonil, nebyl tam, ani jí nedal lístek do schránky, tak jela na poštu. Prý tam balík nemá. Po 3 dnech jsme to znovu řešili, paní opět dojela na poštu, opět stejná písnička, žádný balík tam není, ať jde na druhou poštu. Šla a tam ji poslali zpět na tu první,” uvedla.

“Volali jsme na obě pošty, telefon nikdo nezvedá! Na depu telefon vyvěšený. Ve finále se balík vrátil zpět jako nevyzvednutý. Další balík, opět na Prahu 8, opět zákaznice o ničem neví, že by jí přišlo. Pošta nekomunikuje. Hlavně, že si za to nechají pěkně zaplatit,” popsala rozhořčeně.

Mnozí lidé přitom kvůli čekání na balík čerpají dovolenou v práci. A selhání služby je problematické rovněž pro hendikepované. Ti si v případě vyzvednutí balíku na poště musí tři dny dopředu objednat asistenta a toho si také ze svého zaplatit. A je úplně jedno, že už si před tím zaplatili službu doručení až do domu. Ušlé peníze jim nikdo nevrátí.

Podle České pošty jde hlavně o problém nedostatku zaměstnanců, na kterém se prý usilovně pracuje. V současnosti má chybět asi 1400 lidí. Doručovatelé mají nyní tolik balíků, že je reálně ani nemohou všechny ve stanovený termín doručit. S blížícími se vánočními svátky pak problém bude zřejmě ještě narůstat.