Jak vyzrát na nafouklé břicho? Možná děláte tyto chyby

Trápí vás nafouklé břicho, nadýmání, bolesti či křeče? Tento problém je mezi lidmi čím dál častější. Mimo jiné ho totiž způsobuje třeba stres, nesprávný pitný režim, nezdravá strava či sedavý způsob života. Poznáváte se?

Nadýmání dovede člověka pěkně obtěžovat. Nepříjemné pocity mohou doprovázet i bolesti či křeče v oblasti zažívacího traktu. Hromadění plynů, které nedokážou volně projít střevem, má dokonce za následek pomalé trávení a ukládání škodlivých látek v těle. Jak si pomoci?

Nejprve je důležité poznat, co vlastně problém způsobuje, a pokud možno se těchto příčin vyvarovat, jak je v našich silách. Patří sem hlavně nedostatek pohybu, nedostatečný pitný režim, zácpa, konzumace nezdravého jídla, poruchy funkcí tenkého střeva a stres.

Místo tuku, rafinovaných cukrů a smažených jídel se zaměřte na lehké potraviny, které tělo zpracuje snadněji. Přidejte ovoce a zeleninu, draslík a především vlákninu. Tu mimo ovoce a zeleniny najdete také v luštěninách, oříšcích a semínkách, případně celozrnném pečivu. Jezte spíš malé porce, ale víckrát za den.

Hlídejte si také dostatečný přísun tekutin a snažte se pít co nejvíce čisté vody. Nápoje s bublinkami by vám mohly uškodit.

Důležitý je také pohyb, a to nejméně 30 minut aktivity pětkrát týdně. Může přitom klidně jít o nenáročnou procházku. Podstatné je, aby se tělo rozhýbalo.

V lékárně si můžete pořídit probiotika, která srovnají vaši střevní mikroflóru a podpoří správné trávení. Probiotika můžete do těla dostat i v mléčných výrobcích. Pokud však vaše potíže přetrvávají, trápí vás bolesti a nepříjemné pocity, raději navštivte svého lékaře.