JCDecaux: Sleva na reklamu pro kampaň Pirátů byla standardní

Průměrná sleva venkovní reklamy v roce 2018 přesáhla 60 procent. Uvedla to společnost JCDecaux v reakci na informaci, že firma poskytla Pirátské straně slevu na reklamní plochy v loňské předvolební kampani v Praze ve výši 60 až 75 procent. Firma podle svého prohlášení vychází z vlastního monitoringu a informací agentury Nielsen Admosphere.

“Služby společnosti JCDecaux využilo v loňském roce více než 1100 komerčních subjektů, žádná politická strana nebyla vůči těmto firmám jakkoliv zvýhodněna,” uvedla firma ve svém stanovisku. Vliv na výši poskytnuté slevy má podle společnosti řada faktorů, jako je momentální obsazenost ploch, rozsah objednávky, umístění reklam či délka kampaně. V případě zahájení kampaně krátce po objednání ploch se poskytuje významná tzv. last minute sleva, doplnila firma.

Společnost poskytla loni slevu v předvolební kampani Pirátům i dalším politickým stranám. Šlo například hnutí ANO, zástupci firmy tehdy v médiích uvedli, že ve výši 20 procent, což odpovídalo objemu reklamy. Piráti k informaci sdělili, že o slevu nežádali, pouze přistoupili na nabídku firmy a vše transparentně zveřejnili v registru smluv.

JCDecaux na základě smlouvy s městem z roku 1994 provozuje většinu přístřešků hromadné dopravy v metropoli. Minulé vedení magistrátu označilo smlouvu za nevýhodnou a schválilo, že ji nebude prodlužovat, na což současné vedení navázalo. Jelikož firma mobiliář vlastní, bude si jej moci po skončení smlouvy odvézt. Město proto musí do té doby vyřešit nové přístřešky, do případné soutěže se může přihlásit i stávající provozovatel.

Zdroj: ČTK