Které silnice v ČR jsou nejnebezpečnější? Podívejte se do rizikové mapy

10. října 2016·Zprávy·Redakce

Nejnebezpečnější silnicí v ČR je v posledních letech silnice I/11 mezi Žamberkem a Jablonném nad Orlicí a dále k Červené vodě. Mezi další rizikové úseky patří I/16 u Mladé Boleslavi a I/17 u Čáslavi. Vyplývá to z rizikové mapy EuroRAP pro roky 2013 až 2015.

EuroRAP (European Road Assessment Programme) je mezinárodní nezisková organizace jejímiž členy jsou motoristická sdružení, národní i regionální správci pozemních komunikací, investoři a experti. Nezávisle hodnotí bezpečnostní úroveň silnic a zároveň navrhuje opatření, jejichž realizace pomůže eliminaci výskytu smrtelných a vážných zranění při silničních nehodách. Riziková mapa hodnotí komunikace podle absolutní nebezpečnosti a rovněž podle relativní nebezpečnosti.

Mezi dálnicemi je nejnebezpečnější úsek dálnice D7 u Chomutova.  Velmi rizikový je také úsek silnice I/43 vedoucí ze Štítů přes Lanškroun do Opatova, v podstatě jen pár kilometrů od kritického úseku I/11.  Naproti tomu cenu za přínos ke zvýšení bezpečnosti infrastruktury získala silnice první třídy I/20 mezi Pískem a Vodňany, která byla od roku 2014 modernizována. Silnice získala nový povrch a svislé dopravní značení bylo rozšířeno o výstražné prvky. Přibylo nové vodorovné značení a výrazně byly upraveny křižovatky.

Právě na finančně nenáročné úpravy silnic v podobě nového značení a stavby svodidel cílí program EuroRap. Úpravy nebezpečných míst mohou vyjít na maximálně okolo sta tisíce korun. Silnice není možné vždy stavebně upravovat, i drobné zásahy ale mohou bezpečnost provozu výrazně zvýšit. Ideální silnice má řidiče navádět. Značení nemá šoféra mást, ale naopak mu včas signalizovat, kam se bude zatáčet či jestli hrozí nějaké nebezpečí. Pokud už ale řízení nezvládne a vyjede z vozovky, neměly by jej tam očekávat překážky, jako kmeny stromů, sloupy či billboardy.

FOTO: ÚAMK

Zprávy - další články

Doporučujeme