Lidl prodával falšované masné výrobky z Polska pod svou značkou

Obchodní řetězec Lidl prodával dva druhy masných výrobků, u nichž Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) zjistila, že jsou falšované. Oba jsou původem z Polska, prodávané pod privátní značkou Pikok a bylo v nich méně masa, než být mělo, uvedl v úterý v tiskové zprávě mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. S prodejcem inspekce zahájí správní řízení o uložení pokuty. Nejde o první případ falšování masných výrobků v Lidlu, objevují se i v jiných řetězcích.

Ve výrobku Pikok Kuřecí maso – Sterilovaný masný výrobek o hmotnosti 280 gramů s datem minimální trvanlivosti do 23. listopadu 2020 mělo být 80 procent masa. “Analýza prokázala přítomnost masa v množství 72,1 procenta,” uvedl Kopřiva.

Ve výrobku Pikok Chalupářské vepřové maso – Sterilovaný masný výrobek o hmotnosti 300 gramů s datem minimální trvanlivosti do 20. prosince 2020 mělo být 89 procent masa, analýza potvrdila přítomnost pouze 78,9 procenta masa.

Inspekce nařídila šarže stáhnout z prodeje a udělat analýzu zaměřenou na obsah masa v akreditovaných laboratořích u pěti dalších dodaných šarží těchto potravin, a to na vlastní náklady.

Vzhledem k opakovaným zjištěním falšování u tohoto druhu výrobků bude inspekce pokračovat v kontrolách s nesníženou intenzitou. Výrobci a prodejci falšováním získávají nelegální konkurenční výhodu na trhu proti poctivým výrobcům a prodejcům. Do potravin dávají místo masa levnější složky.

Zdroj: ČTK