Máte problémy se srdcem? Tyto potraviny vám mohou pomoci

Stále více lidí trápí problémy se srdcem a vysokým krevním tlakem. Zařazení vhodných potravin do jídelníčku může pomoct tyto obtíže redukovat.

Vynechání jídel z fast foodů nezaručí, že budete mít zdravé srdce. Pomoct mu ale můžete výběrem potravin, které srazí hladinu cholesterolu, krevní tlak a sníží riziko zánětu.

Podívejte se na deset potravin, které vám mohou pomoct.

Oves a ječmen

Buňky v těchto obilninách obsahují speciální druh vlákniny, takzvaný beta glukan, která má na zdraví člověka pozitivní vliv. Podle studie italských vědců posiluje imunitu a dokonce může napomoci i lidem procházejícím chemoterapií. Hlavně ale snižuje hladinu cholesterolu v krvi a tak pomáhá správnému fungování srdce.

Alespoň tři gramy beta glukanu denně tak pomohou snížit hladinu cholesterolu až od 10 procent. Toho dosáhnete, pokud si dáte ráno misku vloček a k svačině ovesnou sušenku.

Losos a další tučné ryby

Rybí tuk je obzvlášť důležitý, pokud chceme mít zdravé srdce. Nejbohatší na něj jsou losos, makrela, tuňák, sleď a nebo sardinky. Všechny tyto ryby totiž obsahují omega-3 mastné kyseliny. Ty pomáhají srdci udržet si pravidelný rytmus a předejít tak infarktu. Krev je díky nic také méně srážlivá.

Ideální tak je mít v jídelníčku ryby alespoň dvakrát do týdne.

Saláty

Špenát, kapusta a další listnaté saláty jsou bohaté na vitamíny A, C, E a K. Obsahují také antioxidanty, které tělu pomáhají zbavit se toxinů. Pro srdce jsou prospěšné ale hlavně zejména díky vysokému obsahu vápníku, hořčíku a draslíku. Tyto látky pomáhají snížit krevní tlak.

Ořechy a semínka

Nesolené oříšky a semínka mají, stejně jako salátová zelenina, vysoký obsah hořčíku a draslíku. Například pistácie pomáhají zabránit zužování cév. Prospěšné jsou také vlašské ořechy, mandle, lískové oříšky nebo pekanové ořechy.

Američtí vědci doporučují proto zhruba 200 gramů oříšků nebo dvě lžičky ořechového másla denně.

Řepa

Díky řepě má člověk průchodnější cévy a tím pádem i nižší krevní tlak. Australská studie ukázala, že když si člověk dá šťávu z půl kila řepy, krevní tlak se mu značně sníží už za šest hodin.

Avokádo

Avokádo je v poslední době velmi populární. Jako většina potravin na tomto seznamu, i avokádo snižuje krevní tlak. Pomáhá také udržet hladinu inzulínu, což může být velkým pomocníkem pro lidi trpící cukrovkou druhého typu.

Dalšími potravinami, které člověku pomohou sníží krevní tlak a zlepšit kondici srdce, jsou například olivový olej, luštěniny nebo nízkotučné mléčné výrobky. Důležité je ale nespoléhat pouze na tato jídla. Pro zdraví nejen srdce je důležitý i pohyb, úměrná dávka stresu a nebo například omezení alkoholu a cigaret.