Na univerzitě v Miami se zřítila lávka. Zemřelo nejméně 6 lidí

Zřícení lávky pro pěší v Miami zabilo nejméně šest lidí, deset osob je zraněno. Oznámili to v pátek záchranáři. Stále hledají případné další oběti v troskách stavby, které jsou nebezpečné a nestabilní. Lávka se ve čtvrtek zřítila poblíž kampusu Floridské mezinárodní univerzity. Pod sutinami téměř tisícitunové konstrukce zůstalo osm automobilů.

Na místo neštěstí přijel floridský guvernér Rick Scott a senátor Marco Rubio. Prezident Donald Trump poděkoval těm, kdo na místě pomáhají, za jejich kuráž na twitteru. Scott v rozhovoru s médii prohlásil, že “všichni tvrdě pracují, abychom se ujistili, že zachráníme každého, kdo může být zachráněn”. Dodal, že vyšetřování bude zjišťovat, co se stalo a proč se to stalo, a případní viníci budou hnáni k odpovědnosti. “Rodiny mrtvých a raněných si zaslouží vědět, kde se stala chyba,” doplnil Rubio. Vyšetřování bude zahájeno v pátek ráno.

Záchranáři se psy v troskách betonu a zkrouceného kovu pátrají po známkách života. Downey uvedl, že kromě cvičených psů jim pomáhají kamery a poslechová zařízení. V jednu chvíli policie požádala televizní vrtulníky, aby se vzdálily od místa neštěstí a mohlo tak být slyšet případné hlasy lidí volajících o pomoc. Záchranářské práce komplikuje také nejistota ohledně pevnosti zbytku mostu. Jeho části zůstaly viset ve vzduchu a nakláněly se. “Odstraňujeme trosky kousek po kousku. Je to velmi nestabilní,” řekl Downey. Práce stále pokračují.

Svědci události sdělili místním médiím, že v okamžiku zřícení lávky přemosťující jednu z nejrušnějších silnic na jižní Floridě pod ní stály vozy, které zastavily u semaforu na červenou.

Lávka o délce 53 metrů, která měla být zcela dokončena v příštím roce, se od minulé soboty klenula nad osmiproudou silnicí. Americká média uvádějí, že přemostění silnice, které se zhroutilo, bylo dokončeno v sobotu a že konstrukce měla hmotnost 950 tun. Lávka za 14,2 milionu dolarů (293 milionů Kč) měla umožnit snadný přístup do školy.

Jak uvedla univerzita, stavba měla odolat hurikánům páté kategorie a vydržet 100 let. Most je dílem společnosti Munilla Construction Management, na projektu s ní spolupracovala FIGG Engineering. Obě už oznámily, že budou s vyšetřovateli plně spolupracovat.

Podle projektu měla lávka být lanovým mostem s vyoseným opěrným pilířem. V okamžiku zřícení mostu ale hlavní pilíř instalován nebyl a není jasné, co stavaři použili jako dočasnou oporu, píše agentura AP.