Povánoční výprodeje začínají! Slevíme až 80 procent, slibují obchodníci

Internetové obchody spouští téměř ihned po rozbalení vánočních dárků povánoční výprodeje. Cílí tak na ty, kteří dostali pod stromeček hotovost. Kamenné prodejny se zákazníkům otevřou ve středu 27. prosince. Sezónními výprodeji si obchodníci uvolňují místo ve skladech, aby mohli nakoupit nové zboží.

“Slevy půjdou napříč všemi segmenty – budou tam mobilní telefony, počítače, ale i sortiment ze sportu, hobby, drogerie, domácí spotřebiče a dalších,” uvedla mluvčí Alza.cz Patricie Šedivá.

Kasa.cz slibuje průměrnou slevu 40 procent. “Nejvyšší slevy dosáhnou až 80 procent,” uvedla Andrea Čižmářová z Kasy.

Výprodeje v e-shopu Datartu se budou týkat celého sortimentu. “Tento rok očekáváme zejména obrovské výprodeje TV, následovat je budou mobilní telefony, laptopy, nositelná elektronika a herní konzole, v druhé vlně k nim ještě přibudou produkty péče o tělo,” řekla mluvčí Iva Pavlousková.

V obchodech s nábytkem IKEA vánoční výprodeje začnou 27. prosince a potrvají do 17. ledna. “Vánoční výprodeje zahrnují několik set produktů napříč celým sortimentem od nábytku až po bytové doplňky. Slevy dosahují výše až 50 procent,” dodala mluvčí Zdenka Pecková. Také v obchodech Kika výprodeje začnou poslední letošní středu a potrvají do konce ledna. Kika letos poprvé zahájí výprodeje v novém e-shopu, a to o dva dny dříve než v kamenných prodejnách.

U oděvního řetězce C&A běží slevy od minulého týdne. Slevy na vybraný sortiment zimní kolekce dosahují až 50 procent. V první polovině prosince spustí předvánoční slevy také nákupní centrum s oblečením a módními doplňky Freeport Fashion Outlet v Hatích na Znojemsku. “Slevy dosáhnou u vybraného oděvního zboží až 70 procent,” uvedla marketingová manažerka centra Anna Karásková. Povánoční výprodeje v nákupním centru Freeport odstartují 26. prosince.

Podle nedávného průzkumu řetězce Tesco si nejvíce lidí si pod stromečkem přeje nalézt hotovost. V průzkumu to uvedlo 40 procent respondentů, zejména mladší lidé.

Letos by měla česká e-commerce přesáhnout v celoročních obratech 115 miliard korun. Přibližně třetinu z toho budou tvořit vánoční tržby. Internetové obchody čekají rekordní konec roku. Například obrat největšího tuzemského e-shopu Alza.cz během slevové akce na tzv. Černý pátek stoupl meziročně o 43 procent. E-shop i díky tomu překročil za posledních 12 měsíců obrat 20 miliard korun. Denní obrat poprvé překročil 200 milionů Kč.

Podle údajů srovnávače cen Heureka.cz byla průměrná sleva v e-shopech během výprodejů na tzv. Černý pátek jen 17 procent proti často inzerovaným desítkám procent. Řada obchodníků před začátkem slevových akcí navýší slevu tak, že ji počítá z ceny, za kterou byl výrobek původně uveden na trh. Sleva tak uměle vypadá vyšší než ve skutečnosti je. Pokud obchod v minulosti za takovou cenu zboží skutečně prodával, je ale takové jednání nepostižitelné.

Zdroj: ČTK