Předvánoční nákupní horečka Čechů vrcholí. Tržby obchodů o víkendu narostly o desítky procent

17. prosince 2017·Zprávy·Redakce

Tržby tuzemských obchodníků o třetím adventním víkendu vzrostly meziročně i proti předchozí sobotě a neděli až o desítky procent a obecně byly nejvyšší v tomto roce. Vedle elektroniky, oblečení a kosmetiky lidé více nakupovali potraviny na sváteční stůl. Zájem se také z e-shopů částečně přesunul do kamenných nákupních center, například před obchodními centry na pražském Černém mostě a na Zličíně se tvořily kolony aut. Vyplývá to z dnešní ankety ČTK mezi obchodníky.

Podle ředitelky Slevomatu Marie Havlíčkové měla většina lidí po výplatě a zároveň to byly poslední dny, kdy bylo možné garantovat včasné dodání zboží do Vánoc v internetových obchodech.

“Opět jsme zaznamenali výrazný nárůst počtu zákazníků. Mezi nejprodávanější položky sice stále ještě patří kosmetické balíčky nebo oblečení. Skladba nákupních košíků ale ukazuje, že už to není tolik o nákupu dárků jako spíše o potravinách na sváteční stůl. Vedle alkoholu se prodává ovoce, zelenina a mléčné výrobky,” řekl ČTK mluvčí řetězce Tesco Václav Koukolíček.

V obchodech s elektronikou Euronics byly podle mluvčí Lenky Mastešové prodejní výsledky srovnatelné s předchozím víkendem, ale meziročně narostly téměř o 60 procent. “Adventní prodeje na e-shopu Euronics.cz absolutně ovládla svítící autodráha Magic Tracks. V prodejnách je žebříček TOP produktů absolutně odlišný. Dál vedou prodeje čističky vzduchu a na druhém místě je zastřihovač vousů Braun,” dodala.

V Datartu byly v sobotu a dnes prodejním hitem herní konzole, velký zájem byl také o kapslové kávovary a mobilní telefony. Mezi vánoční hity se letos poprvé dostaly robotické vysavače a drony. Díky proběhlé premiéře nového dílu Star Wars se zmnohonásobil prodej veškerých věcí s touto tématikou, od herních konzolí, holicích strojků, DVD až po hrnky a trika.

“O tomto víkendu dochází ke zlomu, zákazníci se hromadně přesouvají z e-shopů do prodejen. Na nápor v prodejnách jsme připraveni, jednak posilujeme počty zaměstnanců, ale i jejich závozy zbožím. Zákazníci, kteří budou ještě nakupovat v e-shopu, tak si zboží raději vyzvednou v prodejně,” doplnila mluvčí Iva Pavlousková.

V internetovém obchodě Mall.cz zaznamenali růst o desítky procent. Nejvíce zákazníci utráceli za malé domácí spotřebiče, které ve srovnání s předchozím týdnem rostly o dalších 30 procent. Zájem o hračky pak stoupl o pětinu. Rostl také prodej drobné elektroniky spolu s videotechnikou a počítače a mobily. Vůbec nejprodávanějším produktem tento týden byl mobilní telefon Xiaomi, mlýnek na kávu, parní čistič oken, tyčový mixér a oblíbená hračka Robot Zigy. Další e-shop Kasa.cz zaznamenal růst objednávek v porovnání s loňskem o čtvrtinu. Nejvíc se v Kase prodávají mobilní telefony, notebooky, pračky, sušičky, ale také sportovní zboží a vybavení do dílny.

Zdroj: ČTK

Zprávy - další články

Doporučujeme