Za “ukradených” devět korun pokuta 4 tisíce! Servírka si myslela, že jí inspektoři nechali dýško

Stát stále rozdává příliš vysoké pokuty za menší chyby nebo nedopatření ze strany zaměstnanců. Na Podnikatelské odbory se obrátil majitel Restaurace a pensionu Formanka kvůli pokutě čtyři tisíce korun za "ukradenou" necelou desetikorunu.

Majitel železnobrodského pensionu a restaurace Vladimír Buriánek zveřejnil jeho zkušenosti s kontrolory na facebookových stránkách Podnikatelských odborů.

V zimě jej po lyžování navštívili tři úředníci z České obchodní inspekce a najedli se u něj. K tomu si ještě objednali dva fernety. “Najedli se a zaplatili 401 korun, servírce dali 410. Poděkovali a ona to pochopila tak, že peníze jsou její. A když si je vzala, tak ji zavolali, že je okradla o 9 korun,” uvedl ve zveřejněném videu Buriánek.

Když se majitel snažil kontrolory přesvědčit o tom, že to byla pouze chyba v komunikaci a že je běžné, že to servírka brala jako spropitné, neuspěl. Kontroloři odešli a ještě donutili personál nalít objednané dva fernety zpět do lahve. Posléze majiteli přišla pokuta v celkové výši 4000 korun, kterou však odmítl zaplatit. Je totiž přesvědčený, že se ničeho nedopustil.

Pokuta 4000 Kč kvůli 9 korunám spropitného? Další případ toho, jak nepostižitelní úředníci dokážou šikanovat ty nejmenší podnikatele. Poslechněte si další příběh ze života, tentokrát z Restaurace a pension Formanka, a sdílejte, ať se o tom co nejvíc hostinských dozví.A pokud se chcete taky bránit, staňte se zdarma členem Podnikatelských odborů na www.podb.cz/prihlaska

Zveřejnil(a) Podnikatelské odbory dne Pondělí 1. července 2019