Bylinky, které potlačují chuť k jídlu. Kořeňte jimi a nepřiberete

Bylinky jsou tím nejlepším přírodním pomocníkem v nouzi a už naše babičky věděly, že na všechny problémy existuje nějaká čarovná rostlinka, která nám od trápení uleví. Ať už jde o zuby, migrénu, menstruační bolesti či trávení a chřipku, Lék v přírodě se vždycky najde. Věděli jste ale o bylinkách, které nám pomáhají regulovat chuť k jídlu?

Chilli

Látka obsažená v paprikách – kapsaicin – dodává pokrmům pálivou chuť. Právě ona pomáhá v boji s obezitou, protože snižuje příjem kalorií. Tuk přeměňuje kapsaicin na teplo a tělo tak o to více spaluje. Přidejte chilli kamkoliv, chce ho snesete. Je také skvělým preventivním pomocníkem při posilování imunity.

Skořice

Špetku do jogurtu, do ovesné kaše, dokonce do kávy – kamkoliv, kde ji snesete, nejen do sladkých jídel. Skořice pomáhá rozproudit metabolismus, také snižuje hladinu glukózy v krvi. Dává nám pocit plnosti a potlačuje tak chuť na cukrovinky.

Pampeliška

Kdo o ní nic netuší, ten ji vnímá jako plevel. Bylinkáři ale vědí, že je výborným lékem na nadýmání a podporuje správné zažívání. Listy obsahují vitamín A, C, A a B-komplex, také hořčík, zinek, draslík, bor a křemík.

Zázračná směs

Dva díly pampeliškových listů, jeden díl máty a jeden díl fenyklu. V tom tkví zázrak zachování stejné váhy a omezení vlčího hladu u ledničky. Vše smícháme, poté 2 polévkové lžíce přelijeme vroucí vodou – asi 1,5 litru. Po deseti minutách přecedíme. Pijí se dva šálky denně. Směs je možné přidávat do jídla, zrychlí metabolismus a výrazně snižuje pocit, že nás honí mlsná.

Jaké další rostlinky regulují váhu?

  • Kopr
  • Petržel
  • Koriandr
  • Bazalka
  • Máta