Jak zvládnout prudké změny počasí? TIPY, co dělat proti bolestem hlavy a únavě

Ani nemusíte slyšet televizní rosničku nebo sledovat teploměr a okamžitě cítíte změnu počasí? Většina lidí tento vnitřní radar má a ne vždy jsou jeho signály příjemné. Bolesti hlavy, zhoršené dýchání, citlivé klouby, unavenost a horší nálada, to všechno jsou projevy meteorologických změn. Poradíme vám, jak se s nimi vypořádat.

Citlivost na počasí se nazývá meteosenzitivita a o něco více citlivé jsou v tomto ohledu ženy. I muži ale cítí staré zlomeniny nebo prudkou bolest hlavy, kterou si neumí ničím vysvětlit. Extrémy v počasí jsou stále častější, dávno jsou pryč doby, kdy jsme se mohli spolehnout na to, že v létě je teplo a v zimě zima. Změny klimatu ovlivňují průběh i výskyt nemocí.

Vítr? Bude změna!

Jakmile začne foukat, můžete cítit bolest kloubů. Před tím, než vítr přinese změnu, pociťujeme změnu nálady a často se objevuje migréna.

Při náhlém snížení teploty

  • Zúžení cév
  • Krvácivost
  • Únava, malátnost
  • Větší riziko srdečních kolabsů

Při zvýšení teploty

  • Zhoršuje se kvalita spánku
  • Zhoršení dýchání
  • Motání hlavy
  • Riziko migrén
  • Deprese, neopodstatněné konflikty

Jak na to?

  • Sport a pobyt na vzduchu nás udržuje v kondici, jděte si zaběhat nebo se jen projděte, pročistíte si hlavu a čerstvý vzduch vám prospěje fyzicky i duševně
  • Obezita problémy spojené se změnou počasí zhoršuje, vynechte těžká jídla a pijte čistou vodu
  • Otužování je výbornou prevencí před prudkými změnami teploty i nemocemi
  • Dostatek spánku je pro tělo nejdůležitější. Vypněte notebook alespoň hodinu před tím, než půjdete spát a nepijte před spaním žádné kofeinové nápoje. V ložnici otevřete už odpoledne okno.

Při změně tlaku se vyvarujte silné kávě, pijte minerální nápoje bohaté na hořčík a vápník. Dopřejte si vitamin C a zelený čaj s medem. Místo tučných a těžkých jídel zvolte rybu a zeleninu. Dbejte na přísun ovoce! Pokud patříte mezi kardiaky, vyhněte se solení!