TIP FREKVENCE 1: Zásady pro správnou snídani a svačinu do školy. Inspirujte se!

O tom, že děti potřebují kvalitní a zdravé jídlo, není pochyb. Sáhněte si do svědomí: opravdu váš miláček nosí v aktovce to, co mu během vyučování dodá potřebnou energii?

Snídani pro naše nejmenší často odbýváme přeslazenými lupínky s mlékem, na svačinu jim zabalíme zbylou pizzu a přidáme čokoládovou tyčinku. O tom, co bylo OPRAVDU k obědu, si můžeme nechat jen zdát.

Přitom zdravá a vyvážená strava je pro děti velice důležitá. Díky správnému složení potravin se mohou děti ve škole lépe soustředit.

Co vaše děti ocení?

Základem je snídaně

Děti by nikdy neměly opouštět domov bez snídaně. Ráno potřebují doplnit uhlovodany, které spálily v noci. Pokud se nenasnídají, přepadne je ve škole vlčí hlad a v tu chvíli se přestanou soustředit na výuku. Pokud dítě opravdu nemá po ránu chuť k jídlu, vnuťte mu alespoň šálek mléka nebo kakaa.

Pozor na lupínky

Děti mají rády různé lupínky a cornflakes. Pro rodiče je to rychlá a snadná varianta snídaně, děti neodmlouvají a hezky baští. Ale pozor! Vybírejte pečlivě. Většina krabic v sobě ukrývá doslova cukrovou bombu. Úplně nejhorší jsou ty cereálie, které barví mléko. Ty rozhodně vyhoďte. Raději vsaďte na vločky a ovoce. Můžete začít pozvolna: polovina cornflakes, polovina vloček….

Správné načasování

Snídani by mělo dítě konzumovat ideálně 20 minut po probuzení a hodinu před začátkem vyučování. To dokážete! Doba trvání snídaně není tak důležitá, někdy stačí i 10 minut. Ale rozhodně v klidu, bez stresu a na židli u stolu.

Svačinka do krabičky

Na svačinu připravujte zdravé sendviče. Třeba celozrnné pečivo s žervé, kuřecí šunkou, plátkem sýra a zeleninou. Tu můžete vložit do sendviče, nebo přibalit hezky nakrájenou k chlebíku. Zdravý sendvič možná nechutná tolik, jako bílé pečivo s nutelou, ale vydrží déle čerstvý a je mnohem zdravější. Zkuste sendvičům dát jména, třeba taková „pirátova pochoutka“ chutná mnohem lépe, než obyčejná houska.

Pitný režim

Slazené nápoje jsou časovaná bomba. Spousta naprosto zbytečného cukru a barviv. Zkuste děti naučit na ovocné čaje, které přisladíte jen lehce. Voda s kolečky citrusů a lístky máty vypadá v hezké lahvi skvěle. Děti ve školním věku si ještě snadno zvyknou na přechod z kolových nápojů na zdravější variantu.

Školní kiosky

Pozor na pokušení, které číhají v automatech nebo kioscích. To je věčný boj. Pokud vaše dítě disponuje hotovostí na dobroty, skoro jistě si je koupí. Raději mu přibalte do aktovky dobroty z domova. Třeba nakrájené ovoce v hezké dóze. Potomkovi vysvětlete, že si drobné může šetřit na dárky. Je to fuška, ale zkuste to.