Češi se ve velkém vrhli do nákupu skútrů! Víme proč !

26. srpna 2014·Životní styl·Luboš Procházka

Je to levnější. Jaký tip a za kolik si ale pořídit? Tady je několik rad...

Proč skútr?

Za zájmem o skútry stojí hlavně stále se zvyšující cena benzínu a nafty do aut a další náklady spojené s provozem auta. Spotřeba pohonných hmot na sto kilometrů je totiž u skútrů o třetinu až polovinu nižší. Menší stroje mají spotřebu jen dva litry na sto kilometrů. Motoristické servery navíc zmiňují mrštnost takových strojů – město jsou schopné projet za mnohem kratší čas, než osobní auto.

Češi milují levnou Čínu

Oblíbené jsou velké značky, ale k nejprodávanějším patří ty nejlevnější – méně známé čínské stroje. Ty můžeme pořídit od 25 tisíc, k nejdražším patří skútry z Japonska – v základním provedení stojí téměř 70 tisíc korun.

S některými skútry nesmíte za hranice

Pokud máte řidičák na osobní auto, můžete přesednout i na skútr do 125 kubických centimetrů. Podmínkou ale je, aby měl automatickou převodovku, řekl Frekvenci 1 Jan Pechout z Besipu a dodal: ” Je tam omezení i výkonem, na 11 kilowattů a protože se to nezapisuje do řidičského průkazu, tak je povolená jízda jen v České republice. S takovým skútrem tedy nesmíme za hranice,  pokud nemáme příslušnou skupinu, to znamená skupinu A.”

Nezkušeného řidiče rozhodí každá díra

Jízda na skútru má ale i svoje úskalí, varuje dopravní expert z BESIPu Jan Pechout.” Už jenom proto, že skútr má malá kola. Znamená to, že každá nerovnost na vozovce, či menší výmol o sobě dají “řádně” vědět.  Řidič, který je zvyklý na auto musí počítat s tím, že na skútru chybí ochranné defomrační zóny, bezpečnostní pásy, a že v případě dopravní nehody, je chráněný maximálně tím, co má sobě, což se může odrazit na následcích nehody, které mohou být tragické” Dalším důležitým faktorem při rozhodování o koupi  skútru je to, jak moc jste odolní vůči počasí. Na rozdíl od Italů, Řeků a další jižanských národů, kde skútry patří k téměř národním záležitostem je u nás opravdická zima s plýskanicemi, mrazy a sněžením a v tom případě přestává být skútr i se svojí minimální spotřebou paliva zajímavou alternativou dopravy. 

Roli hraje i servis

Zákazníci by měli vždy zvážit nejen cenu skútru, ale taky to, jestli dostanou poprodejní péči spojenou s případným servisem, opravami nebo dodejem náradních dílů.

Na skútr i v obleku

Už nejen v zahraničí, ale i Praze můžeme vidět řidiče na skútru ve společenském obleku. Je to trend, ale odborníci na bezpečnost v dopravě to nevidí rádi. Podle nich i na skútr patří kombinéza a samozřejmě nesmí nikdy chybět helma. 

Životní styl - další články

Doporučujeme