Vyhledávání
GALERIE: Světové značky vyrábí pro Čínu vše s opicemi. Ale jsou z toho spíš trapasy!
Podle čínského lunárního kalendáře začne v pondělí rok opice. A tak se velké módní značky předhánějí ve výrobcích se symbolem tohoto zvířete. U samotných Číňanů ale vyvolaly spíše posměch.
Světové firmy každoročně představují před čínským Novým rokem limitované edice, kterými chtějí těžit z rostoucí kupní síly čínských zákazníků. Jenže to zpravidla moc nekonzultují s čínskými odborníky a výsledkem je pak spíše trapas. Tak jako speciální verze herní konzole Xbox, která vypadá jako podivná jeskyně s dvěma opicemi nahoře.
Výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike zase přišel na trh se sportovními botami, na kterých jsou zezadu vyšité čínské znaky “fa”, což znamená zbohatnout, a “fu”, který označuje štěstí. V kombinaci ale “fa fu” znamená ztloustnout, což není u tenisek právě šťastný výraz. Lépe nedopadla ani luxusní značka Louis Vuitton, jejíž náramek a řetízek s motivem opice připomíná spíš návštěvníka z vesmíru než sympatické zvíře.
Naopak velmi příznivé ohlasy mají v Číně hodinky švýcarské firmy Chopard s obrázkem opice, které jsou zdobeny tradičním japonským lakem uruši. Opičí motiv představila rovněž italská společnost Moleskine, proslulá svými zápisníky. Milovníci whisky si zase mohou k čínskému Novému roku koupit limitovanou edici nejprestižnější řady Blue Label s tóny růže, hořké čokolády a tabáku.